Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Barça Femení Tenerife Lliga F
Sorteig Grups Mundial Futbol

Lleida i Tarragona

Lleida i Tarragona reclamen unes tarifes equivalents al TGV entre Barcelona i Girona

Tant els usuaris com les institucions de Lleida i Tarragona reclamen a Renfe poder disposar de les mateixes tarifes en les seves línies d'alta velocitat que les que s'aplicaran en el TGV Barcelona-Girona-Figueres.

Redacció

03/01/2013 - 10.36 Actualitzat 09/11/2021 - 11.40

Les tarifes de la pròxima línia de l'AVE Barcelona-Girona-Figueres han generat protestes entre les institucions i els usuaris d'aquest transport tant a Lleida com a Tarragona.

El preu dels abonaments ha provocat queixes des de les comarques de Lleida perquè a la capital del Segrià no existeix la targeta de deu viatges en vuit dies. L'abonament actual entre Barcelona i Lleida permet fer els deu trajectes en dos mesos, però resulta un 79% més car. A més, només s'utilitza per a l'Avant, un tren amb menys prestacions que l'AVE.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assegurat que enviarà una carta a Renfe per exigir un abonament equivalent. Ho ha dit en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio": "No hi haurà cap força moral per dir que els ciutadans de Lleida i de Tarragona no tenim dret a una tarifa que havíem reivindicat, que és aquest abonament de deu viatges".

Des de la Diputació de Lleida, el seu president, Joan Reñé, considera inacceptable que les condicions de preu i de servei siguin diferents depenent del territori en què es viu: "El servei de l'Avant entre Girona i Barcelona es farà amb AVE, sembla, i per tant això ofereix també unes condicions de viatge diferents. Hi ha col·lectius d'usuaris que fa temps que reclamen una millora de les condicions de viatge pel que fa a les vibracions". Aquesta associació d'usuaris habituals diuen que paguen més per un servei amb qualitat inferior. Lleida també reclama la implantació del servei Avant fins a Saragossa.

Pel que fa a Tarragona, la Cambra de Comerç assegura que la ciutat perdrà competitivitat quan es posi en marxa el tren d'alta velocitat, dimecres, entre Barcelona i Girona. El seu president, Albert Abelló, ha explicat també a "El matí de Catalunya Ràdio" que els trens Avant, que circulen per la línia de l'AVE, no han significat una millora considerable per als ciutadans que es desplacen a Barcelona, ja que l'estació del Camp de Tarragona està lluny del centre de la ciutat: "Estem molt mal comunicats amb la ciutat de Barcelona. De fet, amb els trens tradicionals és tot un trekking poder arribar a Barcelona. estem més d'una hora amb els trens convencionals. El servei de l'Avant no ens ha suposat una competitivitat. I ara, respecte a les altres capitals catalanes, evidentment, això ens genera una diferència negativa molt important".

Des de la Cambra de Comerç de Tarragona també demanaran a Renfe poder disposar de les mateixes tarifes multiviatges que s'aplicaran al tren d'alta velocitat Barcelona-Girona-Figueres.