
Barcelona
Mango i Alessandra Ambrosio donen el tret de sortida a la 080 Barcelona Fashion
La model internacional Alessandra Ambrosio ha obert el certamen amb les propostes de l'empresa catalana Mango. Krizia Robustella, Selim de Somavilla o TCN són alguns dels dissenyadors que mostraran les seves creacions aquest dimarts.
Redacció
27/01/2014 - 22.14 Actualitzat 09/11/2021 - 12.45
La firma catalana Mango ha estat l'encarregada de donar el tret de sortida a la tretzena edició de la 080 Barcelona Fashion que, des d'aquest dilluns i fins al 31 de gener, es farà al Born Centre Cultural. Per presentar la seva col·lecció, Mango ha escollit a la top model brasilera Alessandra Ambrosio.
Periodistes de 259 mitjans diferents s'han acreditat per cobrir el certamen. N'hi ha d'internacionals procedents del Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Mèxic, Colòmbia, el Brasil, els Estats Units, Rússia, Polònia, Xile o la Xina. Pel que fa al vessant comercial, un total de 149 compradors, entre representants d'empreses i centrals de compra, assistiran a la passarel·la catalana.
Dimarts de desfilades
La dissenyadora Krizia Robustella obrirà aquest dimarts la primera jornada de desfilades, juntament amb el creador Selim de Somavilla, seguits de Natalie Capell i de Manuel Bolaño, que presentaran les seves respectives col·leccions per a la propera temporada Tardor/Hivern 2014-2015. A la tarda, desfilaran les propostes de Brain&Beast, Sita Murt i TCN. La firma Desigual serà l'encarregada de tancar la jornada.
Una edició més, el 080 TV Channel emetrà a través d'internet una programació continua, que es complementarà amb la transmissió en directe de totes les desfilades.
Activitats paral·leles
A part de les desfilades, la 080 Barcelona Fashion comptarà amb tot un seguit d'activitats relacionades amb el món de la moda. Un exemple és Barcelona Designers Collective, un projecte internacional de la col·lecció Chic Outlet Shopping i La Roca Village, que oferirà l'oportunitat als nous talents de Catalunya de donar a conèixer i comercialitzar les seves col·leccions. Es tracta d'una iniciativa única que neix de la col·laboració entre La Roca Village, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) i l'Agència Catalana de Turisme (ACT), que seleccionarà nous dissenyadors tant pel seu talent creatiu com per la seva clara vocació i enfocament empresarial.
Els seleccionats podran exposar i comercialitzar seves col·leccions a la Barcelona Designers Collective Store, que obrirà les portes coincidint amb la inauguració de la fase III de la Roca Village.
Una altra proposta és la quarta edició del 080 Design Contest, un projecte conjunt de la 080 Barcelona Fashion amb les escoles de disseny de moda de Catalunya, i que nodreix el 080 Barcelona Fashion dels seus propis productes de marxandatge. En aquesta ocasió, se selecciona una samarreta de màniga curta que es posarà a la venda a partir de la pròxima edició del certamen, al juliol del 2014.
La tretzena edició del certamen acull també el 080 Barcelona Fashion Summit. Es tracta de la trobada anual de professionals i experts del sector de la moda que debatran i analitzaran temes d'actualitat, tendències i reptes de futur del sector. Està promogut pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) de la Generalitat.
Avui és notícia
Cimera a Brussel·les per acordar in extremis un préstec a Ucraïna amb fons russos congelats
Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana
El món fa un gir: l'energia neta ja supera el carbó, segons la revista "Science"