Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Nick Reiner
Salomé Pradas
Trump demanda la BBC
T-usual T-jove 2026
Model sanitari Alzira
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

Manresa trasllada l'Oficina d'Atenció a les Persones Grans, que en dos anys ja ha atès més de 450 usuaris

18/06/2025 - 14.00 Actualitzat 18/06/2025 - 14.00

ACN Manresa - L'Ajuntament de Manresa ha inaugurat aquest dimecres la nova Oficina d'Atenció a les Persones Grans al Mercat Puigmercadal, un punt d'informació i assessorament per poder planificar la vida durant l'envelliment. El servei, que funcionava des del juny de 2023 a l'edifici Infants, ha atès fins ara 451 usuaris i usuàries i ha respost 896 consultes, la majoria sobre oci i lleure. L'obertura de l'oficina al Mercat Puigmercadal coincideix amb l'impuls d'una iniciativa per ajudar les persones que estan a punt de jubilar-se a planificar la nova etapa no laboral. L'oficina els ofereix un espai d'atenció individualitzada i organitza formacions per tal que tinguin eines i recursos per afrontar-la.

En aquest sentit, ProManresa promourà aquesta formació entre les empreses del territori perquè hi assisteixin els i les treballadores que estiguin a punt de jubilar-se. Des de la regidoria de Drets Socials i Persones Grans també s'ha impulsat la creació de la guia "Em jubilo, i ara què?", un tríptic amb els principals passos a seguir per preparar la nova etapa.

L'Oficina d'Atenció a les Persones Grans va néixer el 2023 d'una necessitat detectada per l'Ajuntament de Manresa i el Consell Municipal de la Dona, i ho va fer amb l'objectiu de donar suport a la planificació del projecte de vida durant l'envelliment. Passats dos anys de la posada en marxa del servei a l'edifici Infants, els professionals del servei han atès consultes relacionades amb oci i lleure (417), formació (134), salut (109), participació (81), habitatge (73), economia (38), amb el mateix servei (28) i amb temes de mobilitat (16).

Una de les vies que utilitza el servei per comunicar-se de forma directa amb les persones grans és a través de WhatsApp, un canal que l'oficina fa servir per difondre l'agenda setmanal d'actes i activitats que s'organitzen a la ciutat. Actualment, reben aquesta agenda unes 430 persones, una xifra que l'Ajuntament espera augmentar amb la posada en marxa de la nova oficina i la difusió que farà d'aquest servei. Les persones que vulguin rebre aquesta agenda, cal que demanin formar part de la llista de distribució a través del WhatsApp.

A banda d'informació sobre oci i lleure, les persones interessades també pregunten de forma presencial, per telèfon o per WhatsApp altres qüestions com ara on estudiar idiomes, on formar-se en l'ús del mòbil i internet, o altres temes com ara la manera de participar en la millora de la ciutat, com obtenir ajudes per l'habitatge o targetes de transport públic a preu reduït, o com accedir i utilitzar el portal La Meva Salut, entre altres.

La nova oficina estarà oberta els dimarts a la tarda i els dimecres i divendres al matí per atendre persones a títol individual, i el dijous al matí, per a entitats formades per persones grans o que donen servei a aquest segment de població.