Madrid
Medi Ambient estudia un nou impost pel 2006 pels cotxes més contaminants, tot terrenys i dièsel
La ministra de Medi Ambient, Cristina Narbona, ha anunciat que el govern està treballant en un nou impost amb caràcter ambiental sobre els cotxes més contaminants que podria aprovar al llarg del 2006. L'impost s'aplicaria especialment als vehicles tot terrenys pel seu alt consum de combustible i a automòbils dièsel, perquè aquest combustible té una gran intensitat energètica i emet una gran quantitat de partícules contaminants a l'atmosfera. L'impost s'aprovaria en paral·lel amb la reforma de l'IRPF i de l'impost sobre societats.
13/02/2006 - 00.00 Actualitzat 13/02/2006 - 17.34
La ministra ha anunciat aquesta mesura de "desincentivació" durant una reunió amb ecologistes, que han demanat a Narbona que el govern redueixi els drets d'emissió de gasos d'efecte hivernacle a la indústria. Narbona els ha explicat que a més d'aquest impost, el govern està prenent altres mesures per complir amb el Protocol de Kyoto, entre les quals hi ha l'elaboració del Segon Pla Nacional d'Assignació de Drets d'Emissió, que va començar al desembre passat i que hauria d'estar acabat pel juny. En aquest segon pla es donaria prioritat a la innovació tecnològica en els sectors industrials i s'incentivaria la incorporació d'energies netes i la cogeneració. Acció directa L'associació ecologista ha entregat a la ministra una carta i un ós panda, mentre 23 activistes de l'organització Adena portaven senyals de STOP CO2, similars a les de trànsit. Adena ha assenyalat la necessitat de reduir aquestes emissions en el Segon Pla Nacional d'Assignació en uns 23 milions de tones anuals, quan ara hi ha 137 milions de tones de CO2. S'ha insistit especialment en la reducció de drets del sector elèctric per donar suport a "una electricitat més neta". A més, s'ha recordat que Espanya és el país de la UE que més s'allunya de complir amb els seus compromisos sobre el Protocol de Kyoto i que en el 2004 les emissions de gasos causants del canvi climàtic s'havien incrementat un 45% respecte a les existents el 1990, tot i que el compromís espanyol és de no augmentar més d'un 15% per l'any 2010.
Avui és notícia
Reubiquen part dels desallotjats del B9, mentre que una setantena es neguen a marxar de Badalona
Fiscalia insta a aclarir urgentment si Albiol ha ofert solucions als desallotjats del B9
Del "tots som persones" al "tenim por": com viu el barri del Sant Crist el desallotjament del B9
Com queden les tarifes del transport públic per al 2026 a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona
L'economia que ve segons el Banc d'Espanya: boom del consum a cop de crèdit i alça salarial