Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Oviedo Cazorla
Eric Garcia renova Barça
Estrella Roja Barça

Mesures d'estalvi i màxims recursos per a la producció de continguts, als pressupostos 2009 de la CCMA

La Corporació prioritzarà les inversions en TDT i la distribució de continguts multiplataforma

24/10/2008 - 18.26 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11

El Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat avui, per unanimitat, els pressupostos per a l'any 2009. Aquests pressupostos es caracteritzen per la reducció de la despesa general i la millora dels instruments de gestió, amb l'objectiu de mantenir els recursos destinats a la producció de continguts per a les programacions dels seus mitjans. L'establiment de mesures d'estalvi previstes no afectaran, però, ni la producció de continguts, ni la compra de drets, ni les inversions per antena, i sí que afectaran partides que integren la despesa general com ara les despeses financeres, transports, consums energètics, béns i serveis, lloguers i subministraments, entre d'altres. El pressupost total de la CCMA per al 2009 és de 481 milions de ¿, dels quals 305 milions corresponen a l'aportació prevista del Govern de la Generalitat. Cal destacar que la crisi econòmica en què estem immersos i que afecta negativament la capacitat de generar ingressos publicitaris fa que aquests pressupostos posin l'accent en una gestió econòmica rigorosa, basada en un estricte control dels costos i en l'optimització màxima dels recursos per fer sostenible el model de la CCMA. En aquesta línia i dins dels ingressos propis, la partida pressupostada per publicitat ascendeix a un total de 130 milions de ¿. Altres aspectes destacables d'aquests pressupostos fan referència a l'aposta de la Corporació per dotar la Televisió Digital Terrestre de continguts en català, així com per impulsar altres canals multiplataforma. Per tant, durant l'exercici 2009, les inversions de la CCMA es dedicaran bàsicament a prioritzar l'encesa digital i, en aquest marc, l'àrea de les noves tecnologies. Pel que fa a Televisió de Catalunya (TVC), el manteniment del lideratge en termes qualitatius i la competitivitat en l'audiència seran les bases d'actuació per al 2009. Donat el procés d'encesa digital que es completarà el pròxim any, TVC s'adreçarà a un públic majoritari, creant nous espais de participació i obrint la seva oferta a altres tipus de consumidors a través de finestres específiques. Un dels objectius estratègics, tant de TVC com de Catalunya Ràdio, és el de ser capdavanters en la utilització de noves tecnologies, especialment a través d'internet. Ampliar la cobertura en directe d'informacions, sobretot de l'àmbit català, estatal i internacional, ajudarà a garantir el lideratge dels informatius a Catalunya. Un altre punt d'innovació es concentrarà en la programació esportiva i d'entreteniment, amb la creació de nous espais. Amb la finalitat d'estendre el servei públic que presta la CCMA als nous mitjans multiplataforma (Internet, Banda Ampla, Telefonia Mòbil, Teletext, Interactius de TV digital, IPTV), CCRTV Interactiva i Activa Multimèdia Digital impulsaran, durant el 2009, una oferta accessible de continguts en català tant a internet com a altres plataformes, innovant en els processos de producció audiovisual. Els pressupostos de la CCMA per al 2009, que han estat aprovats avui, divendres, seran enviats al Govern de la Generalitat per ser incorporats als pressupostos generals que s'enviaran al Parlament.