Montilla pronostica que Aena assignarà avui la T-Sud a One World o Star Alliance
Avui és el dia en què s'ha de saber a quines aerolínies s'assignaran els espais de la nova terminal T-Sud de l'aeroport del Prat, que entrarà en servei el primer trimestre del 2009. Serà una decisió influent per al futur de l'aeroport i, per això, el president de la Generalitat, José Montilla, creu que s'ha de donar prioritat a les aliances que aposten pels vols transoceànics. Montilla però, vol tocar de peus a terra i pronostica que One World, que integra Iberia juntament amb Clickair, i Star Alliance, de Spanair, són les dues més ben situades.
01/10/2007 - 17.49 Actualitzat 02/10/2007 - 00.11
Aquest dimarts a la tarda Aena ha convocat els presidents de les aerolínies interessades a operar des de la T-Sud de l'aeroport del Prat per comunicar-los la decisió sobre l'assignació d'espais de la nova terminal. Aquesta decisió es podrà revocar, tal com ha recordat aquest dilluns el president de la Generalitat, José Montilla, en una entrevista al programa "Problemes domèstics", de Catalunya Ràdio.
Montilla ha demanat que es doni "certa prioritat" a les aliances "que han apostat per vols transoceànics" en assignar els espais de la nova terminal del Prat, però a la vegada ha subratllat el pes que té actualment Iberia en aquest aeroport. En aquest sentit, Montilla ha demanat que no es tinguin prejudicis respecte a Iberia i ha subratllat la presència catalana a la seva filial, Clickair, totes dues sense vols transoceànics.
Feta aquesta consideració, creu que "hem de defensar que des del Prat hi hagi tots els vols possibles (de caràcter transoceànic) que el mercat demandi i hem d'oferir també la possibilitat que entrin noves companyies que segurament fins ara hi tenien pocs espais", ha comentat. Amb tot, el president creu que les aliances One World (amb Iberia i Clickair) i Star Alliance (amb Spanair), són les firmes que per ell ocupen la primera línia de la graella de sortida, per davant de Sky Team (integrada per Delta Airlines i Continental).
Els experts donen per bo aquest pronòstic, però es pregunten que caldrà veure què passa amb les companyies Delta Airlines i Continental, que en podrien quedar fora. Justament, són les dues úniques aerolínies que ofereixen vols intercontinentals amb regularitat.
Per Clickair seria una "mala notícia" no ser a la T-Sud
El president de Clickair, Carlos Losada, ha dit que de moment no sap res de com Aena assignarà la terminal sud de l'aeroport del Prat. El que sí que ha remarcat és que seria "una mala notícia" que Clickair no hi fos, atès que ha "apostat" pel Prat com a seu de la companyia.
L'empresa Clickair s'haurà de replantejar les seves polítiques segons la decisió que ha de prendre Aena sobre la T-Sud. Tot i la situació complicada i la gran competència que hi ha en el sector dels vols de baix cost, la companyia ha celebrat aquest dilluns el primer aniversari estrenant nous uniformes i tripulació i noves rutes. Els responsables de la companyia han fet un balanç positiu i entusiasta d'aquest primer any, però el president de l'empresa desconeix si la seva companyia serà la decidida.
Els partits polítics, a l'expectativa
Tampoc saben quina serà l'escollida les formacions polítiques catalanes. Amb tot, hores abans del veredicte ja hi ha hagut algunes valoracions del procés d'assignació. Els socis de govern del PSC i ERC aproven el procés que està portant Aena per adjudicar la T-Sud, consultant la societat civil organitzada i el govern.
En canvi, des de l'oposició, Artur Mas (CiU), ha augurat que l'adjudicació de la terminal sud de l'aeroport de Barcelona acabarà en un "arranjament" que "al final no acontentarà a ningú" i tindrà un "benefici important per a algunes companyies que no fan del Prat la seva aposta principal".
Montilla ha demanat que es doni "certa prioritat" a les aliances "que han apostat per vols transoceànics" en assignar els espais de la nova terminal del Prat, però a la vegada ha subratllat el pes que té actualment Iberia en aquest aeroport. En aquest sentit, Montilla ha demanat que no es tinguin prejudicis respecte a Iberia i ha subratllat la presència catalana a la seva filial, Clickair, totes dues sense vols transoceànics.
Feta aquesta consideració, creu que "hem de defensar que des del Prat hi hagi tots els vols possibles (de caràcter transoceànic) que el mercat demandi i hem d'oferir també la possibilitat que entrin noves companyies que segurament fins ara hi tenien pocs espais", ha comentat. Amb tot, el president creu que les aliances One World (amb Iberia i Clickair) i Star Alliance (amb Spanair), són les firmes que per ell ocupen la primera línia de la graella de sortida, per davant de Sky Team (integrada per Delta Airlines i Continental).
Els experts donen per bo aquest pronòstic, però es pregunten que caldrà veure què passa amb les companyies Delta Airlines i Continental, que en podrien quedar fora. Justament, són les dues úniques aerolínies que ofereixen vols intercontinentals amb regularitat.
Per Clickair seria una "mala notícia" no ser a la T-Sud
El president de Clickair, Carlos Losada, ha dit que de moment no sap res de com Aena assignarà la terminal sud de l'aeroport del Prat. El que sí que ha remarcat és que seria "una mala notícia" que Clickair no hi fos, atès que ha "apostat" pel Prat com a seu de la companyia.
L'empresa Clickair s'haurà de replantejar les seves polítiques segons la decisió que ha de prendre Aena sobre la T-Sud. Tot i la situació complicada i la gran competència que hi ha en el sector dels vols de baix cost, la companyia ha celebrat aquest dilluns el primer aniversari estrenant nous uniformes i tripulació i noves rutes. Els responsables de la companyia han fet un balanç positiu i entusiasta d'aquest primer any, però el president de l'empresa desconeix si la seva companyia serà la decidida.
Els partits polítics, a l'expectativa
Tampoc saben quina serà l'escollida les formacions polítiques catalanes. Amb tot, hores abans del veredicte ja hi ha hagut algunes valoracions del procés d'assignació. Els socis de govern del PSC i ERC aproven el procés que està portant Aena per adjudicar la T-Sud, consultant la societat civil organitzada i el govern.
En canvi, des de l'oposició, Artur Mas (CiU), ha augurat que l'adjudicació de la terminal sud de l'aeroport de Barcelona acabarà en un "arranjament" que "al final no acontentarà a ningú" i tindrà un "benefici important per a algunes companyies que no fan del Prat la seva aposta principal".
Avui és notícia
La UE prestarà 90.000 milions d'euros a Ucraïna i deixa de banda els fons russos congelats

Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Els escorxadors municipals, la clau per garantir un model ramader i alimentari sostenible
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana