Morlán creu que l'arribada del TGV a Barcelona per Sants no és la millor solució
En una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio", el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, sosté que l'arribada de l'alta velocitat a Sants no és la millor via i assenyala que "no es va preveure què podia passar".
22/08/2007 - 11.47 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11
Morlán parla de complexitat del pas del TGV per Sants pel fet que és un nus ferroviari de primer ordre, per on passen cada dia un miler de trens i més de 200.000 passatgers. "Qui va prendre la decisió la va prendre, però no va preveure què podia passar. No va prendre les mesures necessàries per minimitzar el que pogués passar o perquè es plantegessin el mínim de problemes possibles" ha afirmat, conscient que "quan aquesta decisió es pren, nosaltres el que fem és continuar-la perquè el que volem és que Barcelona tingui alta velocitat.
D'altra banda, el secretari d'Estat d'Infraestructures ha replicat al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per haver-se queixat de "l'exasperant lentitud dels tràmits" de les obres de Foment a Catalunya i pel fet que hi hagi 40 projectes pendents, en un article publicat al diari El País. Morlán ha qualificat les paraules del titular d'Obres Públiques de la Generalitat de "lapsus momentani del senyor Nadal" i ha dit: "És fals que tinguem 40 projectes parats. I és fals que la lentitud sigui exasperant en el desenvolpament dels projectes."
Per la seva banda, en una trucada telefònica a "El matí de Catalunya Ràdio", el conseller Nadal ha volgut deixar clar que no hi ha cap enfrontament amb el Ministeri de Foment i ha afegit que les relacions amb el secretari d'Estat d'Infraestructures "són excel·lents i les valora molt positivament". Sigui com sigui, però, ha tornat a insistir en la necessitat que s'agilitzin els projectes ja acordats per acabar amb un dèficit acumulat en els últims 20 anys.
"L'únic que dic és que hi posem plegats calendari i fem un pla de xoc perquè es pugui notar un grau més aquest canvi que farà de veritat Catalunya en matèria d'infraestructures" ha apuntat Nadal. El que cal, segons ell, és posar en marxa el "munt de coses" que estan acordades com, per exemple, el desdoblament Barcelona-Vic, el desdoblament del Maresme i els accessos ferroviaris de l'aeroport de Barcelona i del port de la ciutat comtal.
D'altra banda, el secretari d'Estat d'Infraestructures ha replicat al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per haver-se queixat de "l'exasperant lentitud dels tràmits" de les obres de Foment a Catalunya i pel fet que hi hagi 40 projectes pendents, en un article publicat al diari El País. Morlán ha qualificat les paraules del titular d'Obres Públiques de la Generalitat de "lapsus momentani del senyor Nadal" i ha dit: "És fals que tinguem 40 projectes parats. I és fals que la lentitud sigui exasperant en el desenvolpament dels projectes."
Per la seva banda, en una trucada telefònica a "El matí de Catalunya Ràdio", el conseller Nadal ha volgut deixar clar que no hi ha cap enfrontament amb el Ministeri de Foment i ha afegit que les relacions amb el secretari d'Estat d'Infraestructures "són excel·lents i les valora molt positivament". Sigui com sigui, però, ha tornat a insistir en la necessitat que s'agilitzin els projectes ja acordats per acabar amb un dèficit acumulat en els últims 20 anys.
"L'únic que dic és que hi posem plegats calendari i fem un pla de xoc perquè es pugui notar un grau més aquest canvi que farà de veritat Catalunya en matèria d'infraestructures" ha apuntat Nadal. El que cal, segons ell, és posar en marxa el "munt de coses" que estan acordades com, per exemple, el desdoblament Barcelona-Vic, el desdoblament del Maresme i els accessos ferroviaris de l'aeroport de Barcelona i del port de la ciutat comtal.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori

S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
La Comissió Europea desaconsella sacrificar senglars i recomana deixar que el virus actuï
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea
Senglars: d'estar prop de l'extinció a ser un risc per a l'expansió de la pesta porcina africana