Morlán: "No entenc com podem tenir alguns trams de catenària tan antics"
El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, s'ha felicitat per l'arribada del TGV a Barcelona i s'ha compromès a continuar treballant per millorar les rodalies. "No entenc com podem tenir alguns trams de catenària tan antics", ha afegit.
20/02/2008 - 13.15 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11
En declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", Morlán ha assenyalat que tot i les "actualitzacions" que s'han fet durant els últims temps a la xarxa de rodalies, s'haurà de continuar treballant per superar les incidències que s'han registrat fins ara. "No hem acabat en absolut", ha remarcat el número 2 del Ministeri de Foment, que ha reconegut que hi ha trams de catenària d'abans de la guerra.
─Dels anys 30?, li ha preguntat Antoni Bassas. "Sí, sí... I això és el que jo no he acceptat perquè està fora de tota lògica pensar que podem funcionar amb una infraestructura d'aquestes característiques. Per això he plantejat que es canviïn les catenàries i una sèrie de mesures que a poc a poc anirem aplicant", ha respost. "L'objectiu és arribar al "99% de puntualitat", ha assegurat.
En referència al traspàs de rodalies a la Generalitat, ha apuntat que el tema s'haurà d'abordar després de les eleccions del 9 de març. I sobre la línia del TGV fins a Perpinyà, ha explicat que el Ministeri de Foment treballa amb la previsió que l'alta velocitat arribi a Figueres el 2010 i que el 2012 ja sigui a França.
D'altra banda, Víctor Morlán s'ha referit a la petició de la Cambra de Comerç de Barcelona i Foment del Treball sobre la reassignació d'espais de la nova terminal sud del Prat si la compra de Spanair per part Iberia afecta la lliure competència de l'aeroport. Segons diu, encara que l'operació de compra fructifiqui, la competència de la terminal "estarà garantida". "Hi ha una llibertat de les companyies d'adquirir-se les unes a les altres dins del mercat on estem i després s'haurà d'analitzar dins AENA per veure les repercussions que té", ha puntualitzat.
─Dels anys 30?, li ha preguntat Antoni Bassas. "Sí, sí... I això és el que jo no he acceptat perquè està fora de tota lògica pensar que podem funcionar amb una infraestructura d'aquestes característiques. Per això he plantejat que es canviïn les catenàries i una sèrie de mesures que a poc a poc anirem aplicant", ha respost. "L'objectiu és arribar al "99% de puntualitat", ha assegurat.
En referència al traspàs de rodalies a la Generalitat, ha apuntat que el tema s'haurà d'abordar després de les eleccions del 9 de març. I sobre la línia del TGV fins a Perpinyà, ha explicat que el Ministeri de Foment treballa amb la previsió que l'alta velocitat arribi a Figueres el 2010 i que el 2012 ja sigui a França.
D'altra banda, Víctor Morlán s'ha referit a la petició de la Cambra de Comerç de Barcelona i Foment del Treball sobre la reassignació d'espais de la nova terminal sud del Prat si la compra de Spanair per part Iberia afecta la lliure competència de l'aeroport. Segons diu, encara que l'operació de compra fructifiqui, la competència de la terminal "estarà garantida". "Hi ha una llibertat de les companyies d'adquirir-se les unes a les altres dins del mercat on estem i després s'haurà d'analitzar dins AENA per veure les repercussions que té", ha puntualitzat.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori

Se sacrificaran i es comercialitzaran 30.000 porcs de granges a prop del focus de la pesta porcina
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
Illa esquiva les crítiques de l'oposició per la pesta porcina i diu que "les coses s'han fet bé"
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior