Salomé Pradas
Nick Reiner
Bondi Beach
Rob Reiner homicidi
Airbnb
La Marató càncer
Xile eleccions
C-17 Montcada i Reixac
Sánchez balanç
Dimiteix l'alcalde d'Alcanar
Casos judicials PSOE
Homenatge Robe Iniesta
Florentino Pérez
Denuncia Pablo Torre
Barça Guadalajara Copa

Barcelona

Neix "Made in green", un certificat ecològic i social internacional per als productes tèxtils

L'Institut Tecnològic Tèxtil (Aitex) llança al mercat "Made in green", la primera certificació ecològica i social de caràcter internacional per a productes tèxtils. El segell "Made in green" certifica que la peça de roba no conté substàncies nocives per a la salut i que ha estat produïda respectant el medi ambient i els drets universals dels treballadors. La iniciativa també neix com una mesura de protecció als productes tèxtils europeus, que s'han vist afectats per l'allau d'importacions d'origen asiàtic.

27/09/2005 - 12.13 Actualitzat 06/11/2019 - 08.33

La certificació "Made in green", impulsada per l'Institut Tecnològic Tèxtil (Aitex), que avui s'ha presentat a Barcelona, té vocació internacional i neix amb la intenció de protegir el producte tèxtil europeu davant l'allau de productes asiàtics, incidint en aspectes com la conscienciació del consumidor final i la cadena de valor. Aquest segell garanteix que l'article tèxtil que tingui aquesta marca no conté substàncies nocives i que ha estat produït d'acord amb els drets universals dels treballadors de l'Organització Mundial del Treball. L'Institut Tecnològic Tèxtil, que compta amb 850 empreses associades i concentra un 30% dels seus associats a Catalunya, serà l'organisme certificador que validarà la veracitat i l'autenticitat dels certificats i productes tèxtils etiquetats que circulen pel mercat amb aquesta marca registrada. Evitar la competència deslleial El mercat del tèxtil per a la llar, gèneres de punt i la confecció s'ha vist sotmès a profunds canvis arran de la globalització dels mercats i l'entrada de la Xina a l'Organització Mundial del Comerç. L'objectiu de "Made in green" és, segons els seus promotors, exigir que la lògica globalització de l'activitat comercial comporti una globalització en les condicions de fabricació i caracterització dels productes d'acord amb la legislació internacional vigent. D'aquesta manera, es pretén evitar la competència deslleial i conscienciar el consumidor final i la cadena de valor d'una sèrie d'atributs de qualitat.