Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

Nestlé reconeix que més del 60% dels seus productes no són saludables

En un informe intern publicat pel Financial Times, Nestlé admet que alguns dels productes "mai seran saludables, per molt que es renovin"

01/06/2021 - 08.32 Actualitzat 02/06/2021 - 13.24

El gegant de l'alimentació Nestlé admet que més del 60% dels seus productes no encaixen amb una "definició reconeguda de salut", segons un document intern a què ha tingut accés el diari Financial Times.

A més, l'informe, dirigit als alts directius de la companyia suïssa a principis d'any, assegura que alguns dels productes de la companyia "mai seran saludables, per molt que es renovin".

Només el 37% dels productes de la cartera de Nestlé, una mica més d'un de cada tres, arriben a una qualificació de 3,5 estrelles en el sistema d'etiquetatge nutricional australià, que valora amb cinc estrelles els aliments més sans. En el document, el fabricant de Nescafé, Maggi o Milkybar indica que un 3,5 suposa "una definició reconeguda de salut".

El document exclou els productes de nutrició infantil, cafè, alimentació mèdica i menjar per a animals.

El 63% dels productes de Nestlé avaluats no arriben a aquest nivell saludable, un percentatge que és considerablement alt en les begudes (un 96%, sense tenir en compte el cafè) i els productes de confiteria i gelats (un 99%). En canvi, sí que arriben a les 3,5 estrelles el 82% de les aigües i el 60% dels làctics de l'empresa.

Entre els productes especialment assenyalats al document hi ha la pizza DiGiorno de tres carns amb la crosta de croissant o la Hot Pockets de pepperoni, que contenen prop de la meitat del sodi que es recomana que una persona prengui en un dia. També una beguda San Pellegrino amb gust de taronja, que obté la qualificació E (la més baixa) en el sistema de classificació Nutri-score.

 

La seu central de Nestlé Espanya, a Esplugues de Llobregat (ACN)

 

Actualització de l'estratègia de salut i nutrició

Com a resposta a la publicació de la notícia al Financial Times, Nestlé ha anunciat que està treballant per actualitzar l'estratègia de salut i nutrició.

La companyia destaca que, en les dues últimes dècades, ha "reduït de forma significativa" els nivells de sucre i sodi en els productes i que, només en els darrers set anys, els ha disminuït al voltant d'un 14% o 15%.

"Hem fet notables millores en els nostres productes", assegura el document, que reconeix que el catàleg de l'empresa "encara té mancances pel que fa a definicions externes de salut en un context en què la pressió regulatòria i les peticions dels consumidors s'estan disparant".

Nestlé és la companyia de menjar més gran del món. Entre els seus productes hi ha xocolatines com Kit Kat, gelats com Maxibon, begudes com Nesquik, Nescafé o Bonka, cereals com  Chocapic o Fitness o menjar preparat com Maggi, Buitoni o La Cocinera.

 

Canvis en l'etiquetatge dels aliments

La polèmica sobre la qualitat nutricional de la cartera de Nestlé arriba quan, a Espanya, el Ministeri de Consum té previst implantar aquest any un nou sistema d'etiquetatge d'aliments i begudes basat en un codi de colors. El sistema, anomenat Nutri-score, ja funciona en països com França i és un gràfic semblant a un semàfor.

Hi haurà cinc colors, que van del verd al vermell, i que marquen la qualitat nutricional del producte: de més a menys qualitat, el semàfor pot ser verd fosc, verd clar, groc, taronja i vermell. La classificació dels aliments es podrà trobar a la part frontal del producte.

El sistema Nutri-score avalua paràmetres com la presència de sucres, greixos saturats, sal, calories, fibra i proteïnes.

 

El sistema d'etiquetatge Nutri-score, que marca el valor nutricional d'aliments i begudes (Europa Press)