Barcelona
Només una quarta part dels mestres fan servir habitualment les noves tecnologies a les aules, segons un estudi de la UOC
La Universitat Oberta de Catalunya ha fet un estudi que analitza la implantació dels ordinadors a les escoles de tot l'estat i la conclusió és que encara queda molt camí per recórrer. Principalment, perquè encara són molt poques les escoles que han adaptat la manera d'ensenyar a les noves tecnologies. Una quarta part dels docents reconeix que no utilitza mai les noves tecnologies a classe, i molts no sabrien ajudar als alumnes a crear treballs amb una base multimèdia.
25/05/2009 - 14.19 Actualitzat 25/05/2009 - 19.02
El nombre d'ordinadors que hi ha a les escoles de l'Estat espanyol està prop de la mitjana europea, però s'utilitzen poc en les classes ordinàries i no se n'aprofita el potencial educatiu. Aquesta és una de les principals conclusions de l'estudi de la UOC, que xifra en un de cada quatre els centres que utilitzen de forma significativa les noves tecnologies.
Segons Carles Sigalés, un els autors de l'estudi, això té una lectura que pot ser positiva o negativa, és a dir: hi ha una quarta part que ho fan i hi ha tres quartes parts que o ho fan molt poc o no ho fan i, per tant, per aquestes tres quartes parts, la incidència de les tecnologies en els processos educatius és molt feble, pràcticament inexistent.
Així, el 26% dels professors utilitzen les noves tecnologies a l'aula, el 15% ho fa de forma mensual, el 30%, ocasionalment, i el 29% no les utilitza mai. Pel que fa a la formació dels docents, la majoria és autodidacta, un 25% han fet cursos al centre o des de l'administració, un 5% ha fet un curs per iniciativa personal i un 3% va rebre la formació en la carrera.
Segons l'estudi, els mateixos docents reconeixen que no sabrien com gestionar una classe en què els ordinadors fossin el centre del treball. No sabrien, per exemple, publicar continguts a internet, com ajudar els alumnes a fer treballs que tinguin una base multimèdia. Segons els autors, no n'hi ha prou posant ordinadors a les aules, s'ha de canviar la manera d'ensenyar.
Segons Carles Sigalés, un els autors de l'estudi, això té una lectura que pot ser positiva o negativa, és a dir: hi ha una quarta part que ho fan i hi ha tres quartes parts que o ho fan molt poc o no ho fan i, per tant, per aquestes tres quartes parts, la incidència de les tecnologies en els processos educatius és molt feble, pràcticament inexistent.
Així, el 26% dels professors utilitzen les noves tecnologies a l'aula, el 15% ho fa de forma mensual, el 30%, ocasionalment, i el 29% no les utilitza mai. Pel que fa a la formació dels docents, la majoria és autodidacta, un 25% han fet cursos al centre o des de l'administració, un 5% ha fet un curs per iniciativa personal i un 3% va rebre la formació en la carrera.
Segons l'estudi, els mateixos docents reconeixen que no sabrien com gestionar una classe en què els ordinadors fossin el centre del treball. No sabrien, per exemple, publicar continguts a internet, com ajudar els alumnes a fer treballs que tinguin una base multimèdia. Segons els autors, no n'hi ha prou posant ordinadors a les aules, s'ha de canviar la manera d'ensenyar.
Avui és notícia
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Ordeig diu que l'informe europeu no veu "cap indici" que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA
L'Ajuntament de Badalona fa fora la cinquantena d'acampats davant el B9 de Badalona
La UE prestarà 90.000 milions d'euros a Ucraïna i deixa de banda els fons russos congelats
La UE ajorna la firma de l'acord del Mercosur per garantir més la protecció als pagesos europeus