Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Trump discurs
B9 de Badalona
Manifestació Brussel·les agrària
Accident AP-7 Vandellòs i l'Hospitalet
Avatar
Laboratori pesta porcina
Olot zona baixes emissions
Oscars YouTube
Adolf Hitler Namíbia
Atles climàtic Meteocat
Concert per Palestina Palau Sant Jordi
Sorteig Champions
Burgos

Barcelona

Només una quarta part dels mestres fan servir habitualment les noves tecnologies a les aules, segons un estudi de la UOC

La Universitat Oberta de Catalunya ha fet un estudi que analitza la implantació dels ordinadors a les escoles de tot l'estat i la conclusió és que encara queda molt camí per recórrer. Principalment, perquè encara són molt poques les escoles que han adaptat la manera d'ensenyar a les noves tecnologies. Una quarta part dels docents reconeix que no utilitza mai les noves tecnologies a classe, i molts no sabrien ajudar als alumnes a crear treballs amb una base multimèdia.

25/05/2009 - 14.19 Actualitzat 25/05/2009 - 19.02

El nombre d'ordinadors que hi ha a les escoles de l'Estat espanyol està prop de la mitjana europea, però s'utilitzen poc en les classes ordinàries i no se n'aprofita el potencial educatiu. Aquesta és una de les principals conclusions de l'estudi de la UOC, que xifra en un de cada quatre els centres que utilitzen de forma significativa les noves tecnologies.

Segons Carles Sigalés, un els autors de l'estudi, això té una lectura que pot ser positiva o negativa, és a dir: hi ha una quarta part que ho fan i hi ha tres quartes parts que o ho fan molt poc o no ho fan i, per tant, per aquestes tres quartes parts, la incidència de les tecnologies en els processos educatius és molt feble, pràcticament inexistent.

Així, el 26% dels professors utilitzen les noves tecnologies a l'aula, el 15% ho fa de forma mensual, el 30%, ocasionalment, i el 29% no les utilitza mai. Pel que fa a la formació dels docents, la majoria és autodidacta, un 25% han fet cursos al centre o des de l'administració, un 5% ha fet un curs per iniciativa personal i un 3% va rebre la formació en la carrera.

Segons l'estudi, els mateixos docents reconeixen que no sabrien com gestionar una classe en què els ordinadors fossin el centre del treball. No sabrien, per exemple, publicar continguts a internet, com ajudar els alumnes a fer treballs que tinguin una base multimèdia. Segons els autors, no n'hi ha prou posant ordinadors a les aules, s'ha de canviar la manera d'ensenyar.