Nova York congela els lloguers d'un milió d'habitatges, com havia promès l'alcalde

L'habitatge assequible va ser la promesa central de la campanya de l'alcalde Zohran Mamdani

Redacció

La ciutat de Nova York ha aprovat congelar els lloguers d'un milió d'habitatges, per als contractes que s'hagin de renovar d'aquí un o dos anys. Ho ha aprovat el Consell de Regulació de Lloguers de Nova York, un organisme que depèn de l'alcaldia.

Es calcula que beneficiarà el 40% dels apartaments de cinc districtes de la ciutat. Són més de dos milions de persones afectades, que viuen en cases del que s'anomena lloguer estable. Fins ara, només es podien aplicar augments de lloguer molt moderats, del 2% o el 3%.

Durant la campanya electoral, l'alcalde Zohran Mamdani va prometre resoldre la crisi d'habitatge en una de les ciutats més cares del món.

"Potser fa calor a fora, però el lloguer està congelat", ha dit Mamdani, que ha anunciat la mesura amb aquest vídeo:

En un comunicat, l'alcalde ha parlat d'una "victòria històrica per als llogaters" i ha anunciat que continuarà treballant per "aconseguir una ciutat més assequible".

Ha explicat que això es farà amb la construcció i manteniment d'habitatges assequibles, la reducció dels costos operatius dels edificis (com les assegurances) i garantint que els llogaters coneguin els seus drets.

Com a alcalde, ha destinat un pressupost local de 22.000 milions de dòlars a l'habitatge.

Al maig, va presentar un pla per construir 200.000 habitatges assequibles a la ciutat i preservar-ne 200.000 més de ja existents per un termini de 10 anys.