Dia dels Innocents
Indonèsia
Balises trànsit v16
Perry Bamonte The Cure
Despeses Nadal
Llevantada Inuncat
Registre patinets elèctrics
Bulgària euro
Fàrmac Alzheimer
Villamanín loteria Nadal
Donald Trump
Dermatosi Nodular
Kyrgios Sabalenka
Dakar 2026
Bilbao Basket Barça

Barcelona

Obert el túnel del metro lleuger de Nou Barris, que unirà Trinitat Nova amb Can Cuiàs

El reivindicat metro lleuger de Nou Barris ha entrat en una nova fase de la construcció. El túnel que connecta l'estació de Trinitat Nova amb el barri de Can Cuiàs de Montcada i Reixac ha quedat obert. El metro lleuger, que està previst que estigui acabat el segon semestre d'aquest any, serà la línea 11 i tindrà enllaç amb les línies 3 i 4. L'obertura definitiva del túnel dóna pas a la nova infraestructura, que donarà servei a 21.000 veïns i té un pressupost de més de 48,3 milions d'euros, finançats majoritàriament per la Generalitat.

07/02/2003 - 00.00 Actualitzat 09/11/2006 - 09.54

La futura línia 11 tindrà quatre noves estacions: Casa de l'Aigua, Torre del Baró / Vallbona, Ciutat Meridiana i Can Cuiàs. A Trinitat Nova enllaçarà amb la línia 4. El conseller en cap de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, acompanyats pels primers tinents d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Casas, i de l'Ajuntament de Montcada i Reixac, Joan Maresma, han presidit l'acte de calada del túnel per on circularà el metro lleuger de Nou Barris. El túnel obert té una longitud total de dos quilòmetres i connecta l'estació de Trinitat Nova (on enllaçarà amb la L4 i, en un futur, amb el perllongament de la L3) amb Can Cuiàs (Montcada i Reixac). La infraestructura enllaçarà els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana en el terme municipal de Barcelona, i fins a Can Cuiàs al terme municipal de Montcada i Reixac. De la longitud total de la línia, 11.459 metres s'han construït a cel obert i 1.509, en galeria. L'import total de la construcció de la línia 11 és de 48,3 milions, finançada majoritàriament per la Generalitat de Catalunya amb aportació de fons del govern central. La infraestructura principal, que és la que s'està executant actualment, ascendeix als 20,7 milions. Les obres es van adjudicar al juliol de 2001 i van començar el mateix any. El túnel s'ha finalitzat aquest mes de febrer, mentre que el conjunt de l'obra estarà acabada i a punt de funcionar durant el segon semestre d'aquest any.