UE Ucraïna fons russos congelats
Trump discurs
B9 de Badalona
Manifestació Brussel·les agrària
Accident AP-7 Vandellòs i l'Hospitalet
Avatar
Laboratori pesta porcina
Olot zona baixes emissions
Oscars YouTube
Adolf Hitler Namíbia
Atles climàtic Meteocat
Concert per Palestina Palau Sant Jordi
Cometa 3I/ATLAS
Sorteig Champions
Burgos

Barcelona

Oposició frontal de la comunitat educativa a l'aplicació del 155

Les entitats que formen el Marc Unitari de la Comunitat Educativa creuen que l'aplicació de l'article 155 seria un greu atac al model d'escola catalana

Redacció

24/10/2017 - 12.46 Actualitzat 09/09/2020 - 10.53

La comunitat educativa es mostra unida davant les acusacions d'actoctrinament a l'escola i vol mostrar el seu rebuig a l'aplicació de l'article 155, amb mobilitzacions aquesta setmana.

La plataforma MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa), que inclou sindicats d'estudiants i professors, associacions de mestres i pares i moviments de renovació, ha convocat concentracions davant de tots els ajuntaments de les capitals de comarca aquest dimecres a la tarda

Notícia relacionada: El sindicat de mestres USTEC no reconeixerà nous interlocutors si s'intervé l'escola

Amb el lema "No ens toqueu l'educació", avisen que davant l'aplicació del 155 defensaran el model d'escola catalana. Jaume Aguilar, un dels portaveus de MUCE, assegura que faran el que calgui:

"Estarem clarament a la defensiva, a la defensiva de l'escola pública catalana. A totes. No permetrem que hi hagi abusos per part de ningú. Farem el que calgui per evitar que l'escola pública catalana sigui atacada".

La plataforma també demana la dimissió dels ministres Méndez de Vigo i Dastis per les declaracions que han fet contràries a aquest model d'escola catalana. Asseguren que, a més, estudien querellar-se contra el líder del PPC, Xavier Garcia Albiol, per haver assegurat que alguns centres públics fomentaven l'odi a Espanya.

També animen a participar en la jornada de vaga i manifestació d'estudiants que també està convocada per aquest dijous.