Pere Navarro remarca que no s'han de fer interpretacions laxes de la limitació a 80 km/h
En declaracions a El matí de Catalunya Ràdio el director general de Trànsit, Pere Navarro, diu que no s'han de fer interpretacions laxes de la limitació a 80 Km/h a la primera corona de l'àrea metropolitana perquè "les excepcions maten les normes".
14/12/2007 - 12.49 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11
"L'experiència ens diu que no hi ha res pitjor per a una norma que les excepcions", afirma Navarro, convençut que "el que marca el senyal, la limitació de velocitat, es posa amb totes les conseqüències". El director general de Trànsit ha recordat que la tendència a Europa també és disminuir la velocitat per temes medi ambientals i ha demanat que s'harmonitzin els límits entre països perquè quan es passi la frontera les regles de joc continuïn sent les mateixes.
Amb l'enduriment del Codi Penal per als conductors que infringeixin la llei amb penes, fins i tot, de presó, Pere Navarro no preveu que hi hagi un "augment espectacular de la població reclusa, ni un augment espectacular de la feina als jutjats". "No es pretén que ningú vagi a la presó. Tot acaba amb els treballs en benefici de la comunitat, amb una multa, amb una prohibició de conduir durant un cert temps... home, és clar, si un és reincident, si un continua, si un persevera, doncs al final no queda més remei que utilitzar el sistema de la presó. Això té una vocació preventiva i dissuasiva", ha afegit.
El director general de Trànsit també sosté que el tema del CAT a les matrícules "no l'hem portat bé des d'aquí Catalunya". Segons ell, s'hauria d'haver parlat amb tots els partits polítics i les altres comunitats per convertir-los en "aliats". "El que no es pot fer és col·locar aquesta pilota a la taula del ministre de l'Interior i desentendre-te'n, és a dir, que la feina qui la vol l'ha de treballar" ha afirmat, abans de deixar clar que "la idea, que és bona, no s'ha gestionat bé".
Amb l'enduriment del Codi Penal per als conductors que infringeixin la llei amb penes, fins i tot, de presó, Pere Navarro no preveu que hi hagi un "augment espectacular de la població reclusa, ni un augment espectacular de la feina als jutjats". "No es pretén que ningú vagi a la presó. Tot acaba amb els treballs en benefici de la comunitat, amb una multa, amb una prohibició de conduir durant un cert temps... home, és clar, si un és reincident, si un continua, si un persevera, doncs al final no queda més remei que utilitzar el sistema de la presó. Això té una vocació preventiva i dissuasiva", ha afegit.
El director general de Trànsit també sosté que el tema del CAT a les matrícules "no l'hem portat bé des d'aquí Catalunya". Segons ell, s'hauria d'haver parlat amb tots els partits polítics i les altres comunitats per convertir-los en "aliats". "El que no es pot fer és col·locar aquesta pilota a la taula del ministre de l'Interior i desentendre-te'n, és a dir, que la feina qui la vol l'ha de treballar" ha afirmat, abans de deixar clar que "la idea, que és bona, no s'ha gestionat bé".
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori

Se sacrificaran i es comercialitzaran 30.000 porcs de granges a prop del focus de la pesta porcina
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
Illa esquiva les crítiques de l'oposició per la pesta porcina i diu que "les coses s'han fet bé"
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior