Giglio
Preocupació per un possible desastre ecològic pel naufragi del "Costa Concordia"
Les autoritats italianes estan en alerta per un possible desastre ecològic provocat pel naufragi del creuer "Costa Concordia" que se sumi a la tragèdia humana que ja deixa set morts i 29 desapareguts. El ministre de Medi Ambient italià, Corrado Clini, ha anunciat que s'ha detectat un abocament d'un material líquid provinent del creuer, tot i que no s'ha pogut confirmar si és combustible. De moment, ja s'han col·locat barreres de protecció per evitar que la contaminació arribi a la costa de l'illa de Giglio. El govern italià declararà l'estat d'emergència a la zona.
Redacció
17/01/2012 - 00.01 Actualitzat 09/11/2021 - 11.32
L'illa italiana de Giglio viu amb l'amenaça d'un possible desastre ecològic en una zona amb un alt valor natural. Després que el ministre italià de Medi Ambient, Corrado Clini, anunciés que s'ha detectat un abocament, sense confirmar-ne si és combustible o no, l'amenaça d'una catàstrofe ecològica ha posat en alerta la població.
El creuer "Costa Concordia", que va naufragar divendres, amb un balanç encara provisional de set morts i una trentena de desapareguts, conté 2.300 tones de fuel que poden contaminar la zona. El mateix ministre de Medi Ambient ha reconegut "risc de fuita" i ha exigit a Costa Cruceros, l'organitzadora del creuer, un pla "per evitar la contaminació ambiental".
Les operacions per treure el combustible, però, no són fàcils ni es poden fer amb rapidesa. Tècnics d'una empresa holandesa especialitzada en aquest tipus d'extracció ja estudien el cas sobre el terreny però no poden començar a treballar fins que no acabi les tasques l'operatiu de rescat. De moment no es pot manipular cap dipòsit perquè això desestabilitzaria el vaixell i posaria en perill els membres de l'equip de salvament.
Els tècnics calculen que perquè comenci l'aspiració cal almenys 10 dies, perquè també s'ha de tractar el carburant dens del "Costa Concordia" abans de poder-lo extreure.
Mentrestant, el Consell de Ministres té previst aprovar dijous l'estat d'emèrgencia per poder actuar amb la màxima celeritat a la zona. De moment, però, mentre els tècnics es preparen per extreure el combustible amb l'amenaça d'un desastre ecològic, continuen les tasques de recerca de la trentena de desapareguts i aquest dimarts s'obre el judici al capità del vaixell, a qui l'empresa culpa de la tragèdia. Schettino està acusat d'homicidi múltiple, negligència i abandó de la nau.
Pel que fa als supervivents catalans, estudien denunciar conjuntament la companyia. Així ho van dir després d'aterrar a l'aeroport del Prat diumenge, procedents de Roma.
El creuer "Costa Concordia", que va naufragar divendres, amb un balanç encara provisional de set morts i una trentena de desapareguts, conté 2.300 tones de fuel que poden contaminar la zona. El mateix ministre de Medi Ambient ha reconegut "risc de fuita" i ha exigit a Costa Cruceros, l'organitzadora del creuer, un pla "per evitar la contaminació ambiental".
Les operacions per treure el combustible, però, no són fàcils ni es poden fer amb rapidesa. Tècnics d'una empresa holandesa especialitzada en aquest tipus d'extracció ja estudien el cas sobre el terreny però no poden començar a treballar fins que no acabi les tasques l'operatiu de rescat. De moment no es pot manipular cap dipòsit perquè això desestabilitzaria el vaixell i posaria en perill els membres de l'equip de salvament.
Els tècnics calculen que perquè comenci l'aspiració cal almenys 10 dies, perquè també s'ha de tractar el carburant dens del "Costa Concordia" abans de poder-lo extreure.
Mentrestant, el Consell de Ministres té previst aprovar dijous l'estat d'emèrgencia per poder actuar amb la màxima celeritat a la zona. De moment, però, mentre els tècnics es preparen per extreure el combustible amb l'amenaça d'un desastre ecològic, continuen les tasques de recerca de la trentena de desapareguts i aquest dimarts s'obre el judici al capità del vaixell, a qui l'empresa culpa de la tragèdia. Schettino està acusat d'homicidi múltiple, negligència i abandó de la nau.
Pel que fa als supervivents catalans, estudien denunciar conjuntament la companyia. Així ho van dir després d'aterrar a l'aeroport del Prat diumenge, procedents de Roma.
Avui és notícia
Sánchez anuncia un abonament de transport a 60 euros al mes i 30 per als joves, enmig dels escàndols
La constel·lació de casos judicials i d'assetjament sexual que acorralen el PSOE i Pedro Sánchez
Salomé Pradas no respon preguntes dels diputats al Congrés després d'apuntar a Mazón per la dana
Alerta a tres comarques per l'aigua acumulada i classes suspeses a l'institut de Falset
S'aixeca la prohibició d'accedir al medi natural a 79 municipis per la pesta porcina africana