Trump discurs
Oscars YouTube
Cerdán cas Koldo
Desallotjament Institut B9 Badalona
Errejón Elisa Mouliaá
Llei drets LGTBIQ+
Nick Reiner cadena perpètua
Alerta pluja Montsià
Warner Bros
Trump petroli Veneçuela
Banksy Museu Moco Barcelona
Ajut ulleres i lentilles
The Best
París Barça
Talavera - Real Madrid

Quan el peix petit es menja els grans proveïdors d'internet

Operadors locals de telecomunicacions revolucionen el mercat català amb ofertes competitives de fibra òptica

15/06/2017 - 20.38 Actualitzat 10/07/2020 - 10.28

L'aparició d'operadors de telecomunicacions de proximitat està revolucionant el sector a Catalunya. Empreses com Iguana Comunicacions van néixer a l'Anoia per fer arribar internet a llocs aïllats i ha desplegat la xarxa de fibra òptica a tot Igualada i Masquefa.

Fa quatre mesos que aquesta empresa té una botiga pròpia oberta als clients. Ho explica el soci i responsable d'Enginyeria de l'empresa, Aleix Solé:

"Vam veure que hi havia una necessitat, compartida a molts llocs, sobretot a zones rurals, que els operadors més grans no consideren tan rendibles. Pensem que qualsevol punt del territori ha de tenir serveis de telecomunicacions avançats."

Una altra companyia, com Fibracat, de Manresa, estava centrada a oferir internet a empreses, però a través de la fibra òptica s'ha convertit en un operador que arriba també al consumidor domèstic. Ofereixen els mateixos serveis que els grans, fins i tot el futbol. Aquests operadors busquen diferenciar-se de les grans companyies oferint un tracte personalitzat als clients a través de personal propi.

 

 

La directora comercial de Fibracat, Meritxell Bautista, destaca que, a mitjà termini, volen expandir-se per tot el país:

"Estem ben situats a la comarca del Bages. I a partir del 2020, volem ser presents a tot Catalunya. Competim amb grans 'bèsties' de les comunicacions, i això, al principi, no va ser fàcil quan vam haver de fer les inversions per continuar creixent."

És una empresa familiar de Manresa, que creu que l'altra clau del seu creixement és disposar del coneixement i la tecnologia per seguir una estratègia pròpia, perquè amb la proximitat "no n'hi ha prou".