Girona / Banyoles
Reconstrucció de l'accident de "L'Oca" de Banyoles
El judici per l'accident de "L'Oca" vol dirimir responsabilitats. Qui assumeix els canvis que es van introduir a la barca i que -com manté el fiscal- va provocar que naufragués, ajudat per l'excés de passatgers. El departament de grafistes de TV3 ha preparat una simulació en tres dimensions, tenint en compte les tesis del fiscal, per entendre les causes del naufragi.
04/11/2002 - 00.00 Actualitzat 09/11/2006 - 09.03
Segons el ministeri fiscal, "L'Oca" es va enfonsar perquè, a pesar que l'Ajuntament de Banyoles només permetia un passatge màxim de 80 persones, n'hi van pujar 141. L'embarcació, a més, havia estat modificada respecte al projecte inicial amb la instal·lació d'un motor de més potència i el doble de bateries, cosa que va suposar un increment de pes de quatre tones. Per ventilar la sala de màquines es va trencar l'estanquitat dels compartiments del buc i es van fer dos forats a la popa a prop de la línia de flotació. Quan la barca va salpar, de popa, l'aigua va començar a entrar pels dos forats i ben aviat es va inundar aquesta part de l'embarcació. Això va fer perdre l'equilibri del catamarà, que es va aixecar de proa, i es va enfonsar ràpidament molt a prop de la riba.
Avui és notícia
L'acollida de les persones desallotjades del B9 queda en mans d'entitats socials
Ángela Valeiras, la doctora que acull dos joves desallotjats de l'institut B9 de Badalona
Què està en joc a les eleccions a Extremadura: d'una patacada del PSOE a les exigències de Vox al PP
Dos nous intents de robatori en oficines de Correus a Extremadura sense afectar les eleccions
Centenars de treballadors espanyols, explotats laboralment als Països Baixos