
Barcelona
Reobre el tram de la línia 5 del metro Diagonal-Vilapicina, tallat 10 dies per obres
S'han renovat les vies, s'ha retirat amiant i s'han pres mesures contra les vibracions
Redacció/ACN
18/04/2022 - 21.18 Actualitzat 18/04/2022 - 23.42
La línia 5 del metro de Barcelona ha recuperat aquest dilluns el servei habitual després de 10 dies de tall entre les estacions de Diagonal i Vilapicina.
S'hi han fet obres per renovar 1.681 metres de vies, retirar 8.750 quilos de fibrociment i preparar l'estació de la Sagrera perquè continuï operativa durant l'estiu, quan hi ha previst un nou tall de la línia entre aquesta parada i la d'Horta. A més, s'han pres mesures contra les vibracions.
Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s'ha avançat un 45% més del que estava previst, sobretot entre les estacions de Verdaguer i Sagrada Família.
S'ha retirat el balast antic (la grava grossa que hi ha entre els raïls), les travesses de fusta i les fixacions rígides i s'ha muntat el carril sobre nou balast, travesses de formigó i fixacions elàstiques.
Entre la Sagrera i Congrés, s'ha renovat un altre tram de 644 metres de via sobre una nova plataforma a base de formigó amb nous drenatges i s'han muntat nous carrils amb fixacions antivibratòries.
A prop de la Sagrera, però en sentit contrari, s'ha preparat el mecanisme que facilita les maniobres de canvi de sentit dels trens perquè l'estació pugui continuar en servei com a terminal durant el tall de l'estiu.
Setmana Santa amb servei especial de bus pel tall
El tall va començar el 9 d'abril i aquest dilluns TMB ha fet proves de circulació de trens i de funcionament de la senyalització per assegurar que a les 05.00 hores de dimarts, l'hora d'obertura al públic, tot funcioni correctament des de Cornellà fins a la Vall d'Hebron.
Per suplir el tram afectat, TMB ha habilitat durant aquests dies un servei d'autobús especial que feia per carretera el mateix recorregut que el metro. A més, s'han reforçat les línies L1, L2, L3 i L4 un 20% i els autobusos H8 i D50.
Els usuaris han entomat amb resignació les molèsties, que han implicat més temps de desplaçament per a molts.
La tercera tinent d'alcalde de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït la "col·laboració" ciutadana i ha assenyalat que les obres han de permetre "reduir les incidències, millorar el servei del metro de Barcelona, augmentar el confort dels usuaris i mitigar les vibracions que es transmeten als edificis de l'entorn, a més de preparar futurs increments de freqüència".
També ha indicat que "fan possible avançar en l'objectiu de desamiantar tota la xarxa".
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA