Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Rodalies i el corredor mediterrani, al programa de tots els partits pel 21D

17/12/2017 - 20.37 Actualitzat 17/12/2017 - 21.10

Repassem les propostes dels partits pel que fa a les infraestructures. Les més importants i que apareixen en tots els programes són el corredor mediterrani i la millora de Rodalies.

Junts per Catalunya vol crear, a més, un organisme públic per unificar la gestió de la xarxa ferroviària. Culminar la Línia 9 del metro i ampliar les línies 1 i 3. També aposta per crear una administració aeroportuària catalana.

Esquerra també té com a prioritat el corredor mediterrani amb doble via Vandellòs-Tarragona. I defensa la millora dels accessos als ports de Barcelona i Tarragona, i la connexió a l'aeroport del Prat.

A més del corredor ferroviari, Ciutadans aposta per una nova gestió de Rodalies, modernitzar trens, nous horaris i noves tarifes. També vol acabar progressivament amb les concessions d'autopistes.

El PSC inclou la millora de la xarxa de Rodalies, un pla de lluita contra el canvi climàtic i l'aprovació d'una llei de barris per lluitar contra la segregació urbana.

El PP també creu prioritari el corredor mediterrani i Rodalies. Inclou en el seu programa completar la Línia 9 del metro i el Quart Cinturó.

Des dels comuns es vol prioritzar els sistemes de transport sostenibles; potenciar un sistema de peatges segons la distància, i la gestió pública de ports i aeroports.

I, finalment, la CUP també aposta per la gestió pública de totes les infraestructures ferroviàries, ports i aeroports, i, fins i tot, una empresa de telefonia mòbil pública. També planteja no renovar la concessió de peatges.