El Prat
Ryanair aterra a l'aeroport del Prat amb vols a una vintena de destinacions
Ryanair ja opera des dels quatre aeroports principals del país. La companyia de baix cost feia temps que aspirava a operar des del Prat i, finalment, a partir d'avui els avions de l'aerolínia irlandesa aterraran i s'enlairaran des de l'aeroport barceloní. De fet, la popular companyia de baix cost proporcionarà el volum de trànsit aeri que necessita el Prat, però, alhora, planteja dubtes sobre el paper que tindran a partir d'ara els aeroports de Girona i Reus, on la presència de Ryanair ha estat clau per al seu desenvolupament. Des de la Generalitat s'espera que el descens de les operacions en aquests aeroports no superi el 20%. Des de l'aeroport del Prat, el president de Ryanair ha dit que perquè Girona i Reus no ho notin hauran d'abaixar els costos d'operació.
01/09/2010 - 07.21 Actualitzat 01/09/2010 - 18.20
Ryanair s'estrena a l'aeroport del Prat. Després de l'èxit de Reus i, sobretot, de Girona, l'aerolínia de baix cost irlandesa ja ofereix -al seu web- un total de 23 destinacions per a l'aeroport del Prat. Són a diverses capitals europees, i també a punts de l'Estat com les illes Balears o les Canàries. Amb Ryanair, el Prat guanya una aerolínia molt popular, però, a la vegada, Girona, Reus i, en menor mesura, Lleida-Alguaire tenen l'amenaça de perdre un bon grapat d'operacions.
Manel Nadal considera que les subvencions públiques que rep Ryanair per operar en aquests aeroports ja han tocat sostre, però tampoc tanca la porta a noves ajudes, sobretot si provenen del sector privat del territori.
Segons Nadal, per assegurar el futur d'aeroports com el de Girona-Costa Brava o Reus cal buscar noves aerolínies i nous mercats, com el dels països de l'Est.
L'arribada de Ryanair al Prat no tan sols espanta els altres aeroports catalans, sinó també les altres aerolínies que operen des del Prat; és el cas, sobretot, de Vueling o Spanair. De les rutes que ofereix Ryanair, 15 coincideixen amb les de Spanair i 12 amb les de Vueling. I és que Ryanair ofereix els preus més baixos del mercat, encara que els diversos recàrrecs que aplica sobre la tarifa bàsica encareixin el preu del bitllet.
L'agressiva campanya comercial ha atret milions de passatgers i, de fet, en el primer semestre d'aquest any, Ryanair ja s'ha convertit en la major aerolínia a l'estat espanyol -en nombre de passatgers-, al davant d'Iberia.
Manel Nadal considera que les subvencions públiques que rep Ryanair per operar en aquests aeroports ja han tocat sostre, però tampoc tanca la porta a noves ajudes, sobretot si provenen del sector privat del territori.
Segons Nadal, per assegurar el futur d'aeroports com el de Girona-Costa Brava o Reus cal buscar noves aerolínies i nous mercats, com el dels països de l'Est.
L'arribada de Ryanair al Prat no tan sols espanta els altres aeroports catalans, sinó també les altres aerolínies que operen des del Prat; és el cas, sobretot, de Vueling o Spanair. De les rutes que ofereix Ryanair, 15 coincideixen amb les de Spanair i 12 amb les de Vueling. I és que Ryanair ofereix els preus més baixos del mercat, encara que els diversos recàrrecs que aplica sobre la tarifa bàsica encareixin el preu del bitllet.
L'agressiva campanya comercial ha atret milions de passatgers i, de fet, en el primer semestre d'aquest any, Ryanair ja s'ha convertit en la major aerolínia a l'estat espanyol -en nombre de passatgers-, al davant d'Iberia.
Avui és notícia
Seria viable una Catalunya amb 10 milions d'habitants? L'augment de la població, a debat
Reptes polítics del 2026 i què ha quedat pendent: de l'habitatge al finançament o l'amnistia
El temporal arriba a la fi però es demana prudència pel risc d'allaus i el nivell dels cabals
Es reprèn la recerca de la família valenciana desapareguda a Indonèsia en un naufragi
Erradicar el sensellarisme: en tràmit una llei que "evitarà situacions com la de Badalona"