Nova York
S'acaba l'accés gratuït al "New York Times" excepte per a les xarxes socials Facebook i Twitter
L'accés al diari "New York Times", a partir del 28 de març, deixarà de ser gratuït com fins ara. Un sistema vigilarà la quantitat de material que consulti cada usuari. A partir de 20 articles, galeries de fotos o vídeos s'aixecarà un mur de pagament. També hi haurà el mur desprès de cinc cerques al Google. Els responsables del diari nord-americà només han deixat un forat pel qual es pot consultar sense límits i sense pagar, que és a través de blogs, Facebook o Twitter.
17/03/2011 - 20.37 Actualitzat 17/03/2011 - 21.35
El diari nord-americà "New York Times", amb 37 milions d'usuaris únics, aposta per un nou mètode de pagament diferent al sistema que han utilitzat altres publicacions d'arreu del món, amb un "mur de pagament" que no tanca la publicació a l'exterior, rebutjant així els lectors esporàdics, però tampoc deixa la porta oberta del tot.
El diari reconeix així les dues tendències més importants a internet. D'una banda admet el poder de l'audiència de redistribuir el seu contingut mitjançant xarxes socials com el Facebook i Twitter, així que per aquestes serà gratuït tot el seu contingut. D'altra banda, per l'ús dels mòbils i tabletes digitals, molt instaurat als Estats Units, sí que s'aixecarà el mur.
El fet de posar preu al contingut d'internet té diverses implicacions. El "New York Times" va ser pioner a crear un lloc de coordinador de xarxes socials fa dos anys. La periodista Jennifer Preston es va encarregar de liderar l'esforç per distribuir el contingut de la publicació i interactuar amb els lectors de les xarxes com Facebook o Twitter. A diferència de l'estratègia que han adoptat altres mitjans i per no carregar-se la feina feta els últims anys, el diari ha deixat la porta oberta a tot el tràfic de les xarxes socials.
Tot i així sorgeixen diverses preguntes sobre el mur de pagament, com si un usuari vol consultar més de cinc articles sobre un mateix tema, haurà de pagar? O si s'aixecarà la restricció sobre cobertures especialitzades o de llarg recorregut com poden ser les revolucions islàmiques.
També es té dubtes sobre com actuaran els usuaris davant el fet de que són ells qui distribueixen els continguts del diari per les xarxes socials a canvi de res, i hagin de pagar si volen consultar els continguts fora de les xarxes.
El "New York Times" és el primer diari internacional que aposta per una estratègia escalonada i personalitzada segons el tipus de lector. Després del 28 de març se sabrà si l'estratègia és una bona solució al futur dels diaris en línia.
El diari reconeix així les dues tendències més importants a internet. D'una banda admet el poder de l'audiència de redistribuir el seu contingut mitjançant xarxes socials com el Facebook i Twitter, així que per aquestes serà gratuït tot el seu contingut. D'altra banda, per l'ús dels mòbils i tabletes digitals, molt instaurat als Estats Units, sí que s'aixecarà el mur.
El fet de posar preu al contingut d'internet té diverses implicacions. El "New York Times" va ser pioner a crear un lloc de coordinador de xarxes socials fa dos anys. La periodista Jennifer Preston es va encarregar de liderar l'esforç per distribuir el contingut de la publicació i interactuar amb els lectors de les xarxes com Facebook o Twitter. A diferència de l'estratègia que han adoptat altres mitjans i per no carregar-se la feina feta els últims anys, el diari ha deixat la porta oberta a tot el tràfic de les xarxes socials.
Tot i així sorgeixen diverses preguntes sobre el mur de pagament, com si un usuari vol consultar més de cinc articles sobre un mateix tema, haurà de pagar? O si s'aixecarà la restricció sobre cobertures especialitzades o de llarg recorregut com poden ser les revolucions islàmiques.
També es té dubtes sobre com actuaran els usuaris davant el fet de que són ells qui distribueixen els continguts del diari per les xarxes socials a canvi de res, i hagin de pagar si volen consultar els continguts fora de les xarxes.
El "New York Times" és el primer diari internacional que aposta per una estratègia escalonada i personalitzada segons el tipus de lector. Després del 28 de març se sabrà si l'estratègia és una bona solució al futur dels diaris en línia.
Avui és notícia
Seria viable una Catalunya amb 10 milions d'habitants? L'augment de la població, a debat
Reptes polítics del 2026 i què ha quedat pendent: de l'habitatge al finançament o l'amnistia
Efectes de la llevantada: vehicles atrapats, una dona ferida crítica i crescuda de rius i rieres
La llevantada, en imatges: del fort onatge de la costa a la neu del Ripollès
Es reprèn la recerca de la família valenciana desapareguda a Indonèsia en un naufragi