
S'aprova el projecte per desdoblar l'N-2 a la variant de Figueres
El Ministeri de Transports destinarà 118 milions per ampliar un tram de vuit quilòmetres entre Figueres Sud i Pont de Molins
Redacció
24/05/2025 - 16.18 Actualitzat 02/09/2025 - 14.37
Pas endavant en el desdoblament de l'N-2 a la variant de Figueres, una obra reivindicada des de fa més d'una dècada a l'Alt Empordà, per les retencions i els accidents que s'hi registren.
El Ministeri de Transports ha aprovat destinar 118,2 milions d'euros per ampliar el tram de 8,2 quilòmetres entre Figueres Sud (km 748,800) i Pont de Molins (km 757,040).
Doblar la calçada actual pel costat dret permetrà que tingui més capacitat i millorar les condicions de circulació i la seguretat.
L'actuació preveu una calçada addicional paral·lela a l'actual, amb dos sentits de circulació separats per una mitjana de dos metres.
Segons el ministeri, s'hi han projectat tres enllaços: amb la C-31, que no modifica l'enllaç actual; amb la C-260, amb una rotonda, i amb l'N-260, on es preveuen dues rotondes.
La redacció del projecte és "una primera bona notícia", com ha dit a TV3 el president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Agustí Badosa, que ha recordat que ara falten les fases següents de licitació i adjudicació. "Confiem que sigui així", ha afegit.
Els projectes per enllaçar la variant de Figueres amb l'AP-7 i les vies de la costa hauran d'esperar, encara estan en la fase de redacció.
Avui és notícia
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més
Primeres cues a la C-16 i C-17 en direcció Barcelona: comença l'operació tornada
La IA obligarà els treballadors a reinventar-se: tres experts avaluen com canviarà les empreses
Gossos i drons: així treballen els Agents Rurals per detectar casos de pesta porcina africana
Alliberen 100 dels 265 alumnes segrestats en un internat catòlic de Nigèria fa 15 dies