Seat presenta en societat el Cupra Raval, el primer elèctric que es farà a Martorell, amb l'ID. Polo
Els vehicles, amb un preu d'uns 25.000 euros, asseguren la producció i l'ocupació a la fàbrica del Baix Llobregat
Redacció
07/09/2025 - 20.56 Actualitzat 07/09/2025 - 23.08
El grup Volkswagen ha exhibit aquest diumenge a la tarda al saló sobre mobilitat IAA Mobility de Múnic, a Alemanya, els vehicles urbans elèctrics que fabricarà a les seves plantes a Espanya.
En total, són quatre models que formaran part de la línia ID i que es presenten com a elèctrics "assequibles", preveient que es comercialitzaran a preus a partir de 25.000 euros.
La firma ha mostrat versions de producció mig camuflades amb vinils de colors tant del Cupra Raval, com de l'ID. Polo, que fins ara s'anomenava ID. 2all.
Es tracta dels dos elèctrics que es fabricaran a la planta de Seat a Martorell, al Baix Llobregat, i que han de garantir la producció i l'ocupació de la plantilla.
Cupra Raval, el primer
El Cupra Raval obrirà la producció d'elèctrics a la fàbrica de Martorell entre finals d'aquest 2025 i principis del 2026.
És el vuitè model de la marca i el primer de la família d'elèctrics urbans del grup Volkswagen, en una aposta del grup per comercialitzar vehicles elèctrics més assequibles.
Basat en la plataforma MEB+ de Volkswagen, fa 4 metres de llarg i es presenta amb un xassís esportiu 15 mil·límetres més baix i dues mides de bateria.
Aquest nou Cupra elèctric comptarà amb una versió estàndard i una de superior anomenada VZ, amb una potència equivalent a 226 CV i llantes de 19 polzades, entre altres prestacions.
El model s'ha presentat a Múnic cobert amb un vinil del mapa del barri del Raval de Barcelona.
ID. Polo
El model ID. Polo també comptarà amb una versió superior, que mantindrà la categoria GTI. S'ha avançat que aquest model tindrà una potència de 220 CV i tracció al davant.
Totterrenys elèctrics
A Múnic també s'ha pogut veure l'elèctric Skoda Epiq, així com un prototip de la versió elèctrica del Volkswagen T-Cross: ID. Cross, que s'han mostrat descoberts.
Aquests dos models són els totterrenys que es produiran a la planta que Volkswagen té a Pamplona, a Navarra. Serà la primera vegada que es fabrica un Skoda a Espanya.
La previsió és que els quatre cotxes es puguin comercialitzar el 2026.
Es recupera la nomenclatura
Amb els noms dels nous vehicles, el grup Volkswagen aposta per tornar als orígens i recuperar la nomenclatura original de la firma, allunyant-se de l'estratègia inicial de la línia d'elèctrics que optava per noms com ID.3, ID.4 o ID.5.
La presentació dels nous models s'ha fet un dia abans de l'obertura del saló, que arrenca aquest dilluns 8 de setembre i se celebrarà a la ciutat alemanya fins al diumenge que ve, 14 de setembre.
A l'acte, hi han participat el conseller delegat interí de Seat i Cupra, Markus Haupt; els directius de Volkswagen, Oliver Blume i Thomas Schäfer; i el conseller delegat de Skoda, Klaus Zellmer, entre altres.
Cupra presentarà aquest dilluns el prototip del Cupra Tindaya, que està previst que marqui la visió de futur de la companyia automobilística.
Avui és notícia
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea
Senglars: d'estar prop de l'extinció a ser un risc per a l'expansió de la pesta porcina africana
El preu del porc segueix baixant en picat per evitar excedents i facilitar l'exportació a Europa
S'eleven a 13 els positius per pesta porcina africana, tots dins de la zona afectada
Els pescadors de peix blau podran vendre una part de les tonyines que capturin accidentalment