B9 Badalona
Atemptat Moscou
Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

S'han presentat els projectes audiovisuals innovadors de la quarta convocatòria de la CCMA i l'ICEC en una sessió pitching

Avui, divendres, 12 de novembre, des de les 9.00 i fins a les 14.00, el plató 2 de les instal·lacions de TV3 ha acollit la sessió de pitching corresponent a la quarta convocatòria de projectes per difondre i descobrir la cultura catalana que han organitzat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).

12/11/2021 - 15.48 Actualitzat 15/11/2021 - 08.44

A les 9 d'aquest matí, ha començat la sessió de pitching de la quarta convocatòria de projectes que la CCMA i l'ICEC, del Departament de Cultura, van obrir al juny. Dels 66 projectes que es van presentar d'un principi a la crida, vint han arribat a la fase final. D'aquests vint, quinze s'han defensat avui en aquesta sessió de pitching. Els altres cinc són segones temporades de produccions estrenades (o pendents d'estrena), que es valoren en funció dels seus resultats i projecció.

De les tres edicions anteriors de la crida de projectes (el 2018, el 2019 i el 2020), n'han sortit treballs d'èxit com ara "Coolhunters", "Per què volen els avions?", "Efecte wow" o "Cover". Dani López, cap de programes Culturals de TV3, ha explicat que "la vocació de les convocatòries és detectar nous talents i formats de continguts culturals dins del teixit industrial audiovisual, un objectiu que s'està assolint convocatòria rere convocatòria". Pel que fa a aquesta última convocatòria, afirma que "estem molt satisfets de la qualitat de tots els formats presentats en aquesta edició, amb propostes innovadores, singulars i originals".

D'aquesta quarta convocatòria de la Crida33, Toni Juanet, responsable de realització de programes Culturals, destacaria "la joventut de la majoria de participants." I ha afegit que "un dels nostres objectius era trobar propostes originals i innovadores, i la majoria dels projectes l'acompleixen perfectament. I també hem comprovat que els projectes han estat molt ben exposats, amb unes presentacions ben estructurades on es fa evident que cada cop les persones que les defensen s'ho han preparat més a consciència".

Jofre Font, redactor del programa cultural "Quan arribin els marcians", ha estat l'encarregat de conduir l'acte i de presentar els participants. En una valoració general de la presentació de les quinze propostes, ha volgut destacar la gran diversitat de formats, "que van des del documental fins a un concurs de talents, passant per la ficció". Però, si ha de trobar un fil conductor que és present en totes, ho té clar: "és l'alt grau de sensibilitat per les qüestions socials i culturals." A més, afirma que "totes tenen la virtut d'abordar aquestes realitats socioculturals tant en el pla espacial, perquè es mostren a tot el territori, com en el temporal, perquè reflecteixen l'actualitat".

El panel d'especialistes davant del qual s'han defensat els quinze projectes, l'han format representants tant de la CCMA com de l'ICEC: per part de Televisió de Catalunya, hi era present Jordi Guilera, cap de Producció de Programes; Raül Tidor, responsable creatiu de l'Àrea de Promoció, i Irene Domingo, del Departament de Realització de programes. I per part de l'ICEC, Francisco Vargas, director de l'Àrea de l'Audiovisual, i Sílvia Duran, directora de l'Àrea de Públics.

Aquesta quarta crida, com les anteriors, ha buscat propostes innovadores, projectes singulars i poc freqüents, en el panorama audiovisual actual, per a la programació del Canal 33 i altres plataformes de distribució de la CCMA. Els representants de cada projecte han tingut cinc minuts per defensar-lo. Tot seguit s'ha obert un torn de preguntes en què el jurat ha pogut resoldre qualsevol qüestió sobre l'exposició, el contingut o la naturalesa del projecte, per poder-ne fer una valoració sense cap dubte.

A principis de desembre, la CCMA farà públics els resultats d'aquesta convocatòria i els projectes seleccionats per produir-los, amb la consegüent tramitació a través de la "Norma reguladora del procediment de selecció i contractació de continguts audiovisuals per als mitjans de comunicació de la CCMA".

Els projectes que s'han defensat en la sessió de pitching d'avui són els següents (per ordre alfabètic).

  • "Acció!!!" (Alhena Production)
  • "Bullshit" (Sidecar Media)
  • "Caçadors de records" (Uniunfandos, SL)
  • "Cantem, que la terra balla!" (Boogaloo Films)
  • "Carn picada" (Aguacate & Calabaza, SL)
  • "El teorema del mico" (La Kaseta Ideas Factory, SLU)
  • "Els artistes" (Youplanet Productions, SL)
  • "La casa dels poetes" (Minifilms, SL)
  • "La masia" (Costa Est Audiovisuals i Comunicació, SL)
  • "L'acadèmia" (Young Soul Studios, SCP)
  • "Les referents" (Clack Audiovisual, SCCL)
  • "Open Mic Catalunya" (Magrana Films (Magrana Arts & Media SL))
  • "Timeless" (Layers of Reality, SL)
  • "Trap kids" (Pau Guillamet / My Niggiris)
  • "What the fact!" (Que Surti El Sol Mèdia, SL)

Els cinc projectes restants són els següents (per ordre alfabètic):

  • "Clipping (2)" (Grup Enderrock Edicions, SL)
  • "Cover (2)" (Mamba Media)
  • "El punt D (2)" (Uniunfandos, SL)
  • "El retorn de les lluernes (2)" (Life & Pictures, SL)
  • "Les cares dels Gaudí (2)" (Inthesky Media Productions, SL)

 

3cat.cat
cultura.gencat.cat