B9 Badalona
Atemptat Moscou
Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

"Soul", de Pixar, no s'estrenarà al cinema i s'oferirà sense cost a Disney+

Disney repeteix així la jugada de "Mulan", que tampoc es va estrenar als cinemes i es va poder veure a la seva plataforma a canvi d'un pagament prèmium

Redacció

09/10/2020 - 22.03 Actualitzat 09/10/2020 - 22.04

Ni el 19 de juny, primera data prevista, ni el 20 de novembre, ni mai. "Soul", la nova pel·lícula de la factoria Pixar, no arribarà al cinema. Pixar ha cancel·lat l'estrena de la pel·lícula, que era un de les grans propostes comercials de la tardor que quedava a les sales, prevista per al 20 de novembre. En canvi, es podrà veure a la plataforma Disney+ a partir del 25 de desembre.

Disney repeteix així la jugada de "Mulan", que tampoc es va estrenar als cinemes i es va poder veure a la seva plataforma a canvi d'un pagament prèmium de 21,99 euros. En el cas de "Soul", però, no caldrà pagar res.

 

La notícia és una gerra d'aigua freda per als cinemes, que ja havien vist l'ajornament de l'últim film de James Bond i de la nova adaptació de "Dune". Ara s'agafen a la nova pel·lícula de Wonder Woman com a gran "blockbuster".


Canvi de guió

Amb "Soul", Disney s'ha contradit públicament. El 15 de setembre, Pixar va mostrar part de la pel·lícula a la premsa i el director Pete Docter va assegurar llavors que "Soul" aterraria als cinemes.

"Volem que la gent vegi la pel·lícula, però la vam fer per veure a la gran pantalla."

Docter explicava que "el fet que l'estiguis experimentant amb altres persones i sense distraccions, no crec que ho puguis replicar de veritat a la teva sala mentre tens l'iPhone a la mà fent una altra cosa".

Les paraules del també director creatiu de Pixar, però, només es compliran en aquells països en què Disney+ no funcioni. I sense data per arribar als cinemes.

Disney ha vist com l'experiència de "Mulan", ja experimentada amb "Artemis Fowl", li ha funcionat. La companyia no ha fet públiques les xifres, però tot apunta que són prou bones per convertir-ho en una constant, fins i tot amb pel·lícules com "Soul", amb un pressupost per sobre dels 125 milions d'euros.