Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Hisenda bizums
Mèrit de les Belles Arts
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Salomé Pradas
T-usual T-jove 2026
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

Barcelona

Surt al mercat "Violeta", una nina robòtica capaç d'identificar les veus i recordar dates assenyaldes

Es diu "Violeta" i és la nina del segle XXI. O això és almenys el que diuen els seus creadors, l'empresa Famosa. Per entendre com és, potser caldria parlar més aviat de robot, perquè la "Violeta" és capaç d'identificar veus, es tria la pròpia roba i també reconeix els seus estris. I per si això fos poc, té enregistrades dates importants, com Nadal, que després recordarà. Això sí, tot a un preu de prop de 150 euros.

24/10/2006 - 13.55 Actualitzat 24/10/2006 - 17.46

La nina "Violeta" és el símbol de la nova etapa que viu l'empresa Famosa que, després dels mals moments patits per la competència asiàtica, mira al futur havent comprat aquest mateix any la firma Feber.

D'aquesta manera, es mantenen els departaments d'investigació de la companyia, que han de generar productes més variats i, fins i tot, es planteja la possibilitat de recuperar part de la producció que Famosa va portar a la Xina.

Una situació que segur que li agradaria veure a Ramon Sempere, l'home que el 1957 va aplegar 24 fabricants de nines d'Onil per evitar-ne el tancament i que el 1972 feia encara més populars els seus productes gràcies a una cançó publicitària.