Paris
"The Artist" arrasa amb sis Césars, entre els quals, millor pel·lícula i director
La pel·lícula "The Artist" ha estat la gran triomfadora a la 37a cerimònia dels premis César del cinema francès, on va aconseguir sis dels deu premis a què optava, entre els quals, el de millor pel·lícula, director (Michel Hazanavicius) i actriu protagonista (Bérénice Bejo). La cinta, que rendeix tribut en format mut i amb factura en blanc i negre a la història del cel·luloide, competirà diumenge per una altra desena d'estatuetes en la cerimònia dels Oscars de Hollywood, on podria convertir-se en el primer film estranger que aconsegueix el premi a la millor pel·lícula.
Redacció
25/02/2012 - 08.12 Actualitzat 09/11/2021 - 11.30
"La nacionalitat de la pel·lícula depèn a qui se li pregunti", ha dit a la premsa Hazanavicius, particularment tranquil, que va subratllar que com que es tracta d'una pel·lícula muda no hi ha obligació de definir-la, mentre que Bejo (que va rebre el premi entre llàgrimes) ha postil·lat que "la sort ja està tirada" un cop la pel·lícula "ha conquistat Amèrica".
"The Artist" es va imposar a les altres dues grans favorites, "Polisse", de Maïwenn, i "L'exercice de l'Etat", de Pierre Schoeller, nominades respectivament en tretze i onze categories.
El quart llargmetratge de Maïwenn, una crua història de repartiment coral sobre la Policia de menors de París, va tancar la nit amb dues estatuetes: al millor muntatge i a la millor actriu revelació (Naidra Ayadi).
La proposta de Schoeller, que s'introdueix en els engranatges del poder i la política des de l'interior dels despatxos i als passadissos, es va haver de conformar amb els premis a so, guió original i actor secundari (Michel Blanc).
"The Artist", que la setmana passada va ser premiada amb el Goya de l'Acadèmia espanyola al millor film estranger, només va perdonar entre els guardons de caça major el de millor actor protagonista, que va anar a parar per primera vegada al cèlebre i apreciat còmic Omar Sy pel seu treball en la comèdia "Intouchables", d'Eric Toledano i Olivier Nakache.
El guardó per a la millor actriu de repartiment va ser per a l'espanyola Carmen Maura, que va aconseguir el primer César de la seva carrera per la interpretació a "Les femmes du 6e étage" (Noies), del director Philippe Le Guay.
"Estic molt orgullosa de ser una actriu espanyola però aquesta nit sento que formo part de la família del cinema francès, i m'encanta perquè em sento molt bé entre vosaltres", va dir Maura en francès en rebre el premi de mans de l'actor francoalgerià Kad Merad.
Instants després de rebre el guardó, l'actriu va confessar a que va patir dels nervis al pati de butaques del Théâtre du Châtelet de París, on va transcórrer la cerimònia de prop de tres hores.
La festa del cinema francès va reconèixer també a la britànica Kate Winslet, que va rebre el César honorífic per una carrera que l'ha portat, als 36 anys, a tenir ja a les prestatgeries dos Oscars, per "Titanic" i "El lector".
Winslet va recollir també el premi al millor guió adaptat pel seu últim film, "Carnage", en nom de l'escriptora de teatre Yasmina Reza i del director Roman Polanski, que no van assistir a la gala.
La cinta estrangera estrenada el 2011 que més va agradar als acadèmics francesos va ser "Una separació", de l'iranià Asghar Farhadi, mentre que "Agelé et Tony", d'Alix Delaporte, va protagonitzar la sorpresa de la nit en emportar-se els César a millor intèrpret revelació masculí (Grégory Gadebois) i femení (Clotilde, compartit amb Naidra Ayadi per "Polisse").
El César a la millor pel·lícula d'animació va anar a parar a "Le chat du rabin", de Joann Sfar i Antoine Delesvaux, el millor curtmetratge va resultar "L'Accordeur", d'Olivier Treiner, el César al millor documental va recaure en "Tous au Larzac ", de Christian Rouaud, la millor "opera prima" va ser "Le cochon de Gaza ", de Sylvain Estibal, i "L'Apollonide, souvenirs de la maison close", de Bertrand Bonello, va guanyar el premi al millor vestuari.
En total, 21 premis per un 2011 en què el cinema francès va fer una "molt bona collita" recompensada pels espectadors, tot i "les descàrregues", segons les paraules de l'actor Bertrand Cantat, que va oficiar com a president de la gala.
"Per escurçar la cerimònia, que els guanyadors no agraeixin el premi als seus pares", perquè "si us haguessin donat prou amor, no estaríeu avui en el món del cinema", va fer broma abans de l'inici de la festa el polifacètic animador de la gala, Antoine de Caunes, els consells no van respectar tots els premiats.
"The Artist" es va imposar a les altres dues grans favorites, "Polisse", de Maïwenn, i "L'exercice de l'Etat", de Pierre Schoeller, nominades respectivament en tretze i onze categories.
El quart llargmetratge de Maïwenn, una crua història de repartiment coral sobre la Policia de menors de París, va tancar la nit amb dues estatuetes: al millor muntatge i a la millor actriu revelació (Naidra Ayadi).
La proposta de Schoeller, que s'introdueix en els engranatges del poder i la política des de l'interior dels despatxos i als passadissos, es va haver de conformar amb els premis a so, guió original i actor secundari (Michel Blanc).
"The Artist", que la setmana passada va ser premiada amb el Goya de l'Acadèmia espanyola al millor film estranger, només va perdonar entre els guardons de caça major el de millor actor protagonista, que va anar a parar per primera vegada al cèlebre i apreciat còmic Omar Sy pel seu treball en la comèdia "Intouchables", d'Eric Toledano i Olivier Nakache.
El guardó per a la millor actriu de repartiment va ser per a l'espanyola Carmen Maura, que va aconseguir el primer César de la seva carrera per la interpretació a "Les femmes du 6e étage" (Noies), del director Philippe Le Guay.
"Estic molt orgullosa de ser una actriu espanyola però aquesta nit sento que formo part de la família del cinema francès, i m'encanta perquè em sento molt bé entre vosaltres", va dir Maura en francès en rebre el premi de mans de l'actor francoalgerià Kad Merad.
Instants després de rebre el guardó, l'actriu va confessar a que va patir dels nervis al pati de butaques del Théâtre du Châtelet de París, on va transcórrer la cerimònia de prop de tres hores.
La festa del cinema francès va reconèixer també a la britànica Kate Winslet, que va rebre el César honorífic per una carrera que l'ha portat, als 36 anys, a tenir ja a les prestatgeries dos Oscars, per "Titanic" i "El lector".
Winslet va recollir també el premi al millor guió adaptat pel seu últim film, "Carnage", en nom de l'escriptora de teatre Yasmina Reza i del director Roman Polanski, que no van assistir a la gala.
La cinta estrangera estrenada el 2011 que més va agradar als acadèmics francesos va ser "Una separació", de l'iranià Asghar Farhadi, mentre que "Agelé et Tony", d'Alix Delaporte, va protagonitzar la sorpresa de la nit en emportar-se els César a millor intèrpret revelació masculí (Grégory Gadebois) i femení (Clotilde, compartit amb Naidra Ayadi per "Polisse").
El César a la millor pel·lícula d'animació va anar a parar a "Le chat du rabin", de Joann Sfar i Antoine Delesvaux, el millor curtmetratge va resultar "L'Accordeur", d'Olivier Treiner, el César al millor documental va recaure en "Tous au Larzac ", de Christian Rouaud, la millor "opera prima" va ser "Le cochon de Gaza ", de Sylvain Estibal, i "L'Apollonide, souvenirs de la maison close", de Bertrand Bonello, va guanyar el premi al millor vestuari.
En total, 21 premis per un 2011 en què el cinema francès va fer una "molt bona collita" recompensada pels espectadors, tot i "les descàrregues", segons les paraules de l'actor Bertrand Cantat, que va oficiar com a president de la gala.
"Per escurçar la cerimònia, que els guanyadors no agraeixin el premi als seus pares", perquè "si us haguessin donat prou amor, no estaríeu avui en el món del cinema", va fer broma abans de l'inici de la festa el polifacètic animador de la gala, Antoine de Caunes, els consells no van respectar tots els premiats.
Avui és notícia
Reubiquen part dels desallotjats del B9, mentre que una setantena es neguen a marxar de Badalona
Fiscalia insta a aclarir urgentment si Albiol ha ofert solucions als desallotjats del B9
Del "tots som persones" al "tenim por": com viu el barri del Sant Crist el desallotjament del B9
Com queden les tarifes del transport públic per al 2026 a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona
L'economia que ve segons el Banc d'Espanya: boom del consum a cop de crèdit i alça salarial