"Garbo, l'home que va salvar el món" s'estrena a les sales cinematogràfiques d'Estats Units.
Després de l'èxit obtingut en l'emissió a Sense ficció, en les projeccions a les sales espanyoles i del seu pas per nombrosos festivals i premis, "Garbo, l'home que va salvar el món", d'Edmon Roch, arriba ara a les sales nord-americanes
18/11/2011 - 11.47 Actualitzat 27/02/2020 - 11.02
Després de l'èxit obtingut en l'emissió a Sense ficció, en les projeccions a les sales espanyoles i del seu pas per nombrosos festivals i premis, "Garbo, l'home que va salvar el món", d'Edmon Roch, arriba ara a les sales nord-americanes. El pròxim divendres, 18 de novembre, s'estrena en el prestigiós Quad de Nova York, i seguirà amb estrenes a Los Angeles, Chicago, Portland, Florida i altres punts de la geografia nord-americana.
Garbo, l'home que va salvar el món", una coproducció d'Ikiru Films, Televisió de Catalunya, Colosé Producciones i Centuria Films aterra als EUA, de la ma de First Run Features, i iniciarà el seu periple americà als prestigiosos cinemes Quad de Nova York. Una setmana després, s'estrenarà a Los Angeles a les sales Leammle Music Hall, especialitzades en cinema independent, i posteriorment, durant els mesos de desembre i gener de 2012, a la Facets Cinematheque de Chicago i als Living Room Theaters de Portlad i Boca Ratón, Florida.
La crítica nord-americana està saludant molt efusivament aquesta estrena. Les primeres ressenyes han estat molt positives. "Enginyós, imaginatiu, magnífic" (Allen Johnson, San Francisco Chronicle). "*****. Aneu a veure'l. Segurament voldreu repetir una segona vegada" (Cole Smithey). "Garbo és millor que Mata Hari" (Jennifer Merin, Documentaries About.com). "El documental espanyol més prominent dels darrers anys" (Jonathan Holland, Variety). Fins i tot els professionals, com el guanyador d'un Oscar Alex Gibney al Millor Documental (Taxi to the Dark Side) li dediquen elogis. "Una història d'espies que t'atrapa, explicada amb classe, estil i intel.ligència". "Brillant cinematogràficament i amb un ús magistral de les imatges d'arxiu" (Whit Stillman, Metropolitan, The Last Days of Disco).
El llargmetratge documental, Garbo, L'Espia va suposar la gran sorpresa del 2010 a les sales d'exhibició espanyoles, on va romandre més de vint-i-dues setmanes consecutives en cartell. Aquest èxit de públic es va veure també recompensat amb diversos premis com el Goya a la Millor Pel·lícula Documental, dos premis Gaudí a la Millor Pel·lícula Documental i al Millor Guió, l'ALMA al Millor Guió de Documental, o el Giraldillo a la Millor Pel·lícula Europea del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, entre altres guardons. L'arribada a les sales nord-americanes suposa una nova distinció en la llarga carrera d'aquest llargmetratge, que explica la vida de Juan Pujol, el doble agent que va aconseguir enganyar als nazis.
Garbo, l'home que va salvar el món", una coproducció d'Ikiru Films, Televisió de Catalunya, Colosé Producciones i Centuria Films aterra als EUA, de la ma de First Run Features, i iniciarà el seu periple americà als prestigiosos cinemes Quad de Nova York. Una setmana després, s'estrenarà a Los Angeles a les sales Leammle Music Hall, especialitzades en cinema independent, i posteriorment, durant els mesos de desembre i gener de 2012, a la Facets Cinematheque de Chicago i als Living Room Theaters de Portlad i Boca Ratón, Florida.
La crítica nord-americana està saludant molt efusivament aquesta estrena. Les primeres ressenyes han estat molt positives. "Enginyós, imaginatiu, magnífic" (Allen Johnson, San Francisco Chronicle). "*****. Aneu a veure'l. Segurament voldreu repetir una segona vegada" (Cole Smithey). "Garbo és millor que Mata Hari" (Jennifer Merin, Documentaries About.com). "El documental espanyol més prominent dels darrers anys" (Jonathan Holland, Variety). Fins i tot els professionals, com el guanyador d'un Oscar Alex Gibney al Millor Documental (Taxi to the Dark Side) li dediquen elogis. "Una història d'espies que t'atrapa, explicada amb classe, estil i intel.ligència". "Brillant cinematogràficament i amb un ús magistral de les imatges d'arxiu" (Whit Stillman, Metropolitan, The Last Days of Disco).
El llargmetratge documental, Garbo, L'Espia va suposar la gran sorpresa del 2010 a les sales d'exhibició espanyoles, on va romandre més de vint-i-dues setmanes consecutives en cartell. Aquest èxit de públic es va veure també recompensat amb diversos premis com el Goya a la Millor Pel·lícula Documental, dos premis Gaudí a la Millor Pel·lícula Documental i al Millor Guió, l'ALMA al Millor Guió de Documental, o el Giraldillo a la Millor Pel·lícula Europea del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, entre altres guardons. L'arribada a les sales nord-americanes suposa una nova distinció en la llarga carrera d'aquest llargmetratge, que explica la vida de Juan Pujol, el doble agent que va aconseguir enganyar als nazis.
Avui és notícia
La llevantada continua amb força: afectacions a trens, crescuda de rius i rieres i diversos evacuats

La llevantada, en imatges: del fort onatge de la costa a la neu del Ripollès
Busquen una família valenciana desapareguda a Indonèsia en el naufragi d'un vaixell turístic
Trump i el tauler internacional: cada cop més fronts oberts, però sense gaires avenços
Una finestreta per a tot: ampliació de la xarxa d'oficines d'atenció ciutadana integrades