EL GRAN PREMI DE CATALUNYA ÉS A L'UCI
No és un farol. Va de debò. Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna, va fer públic el que ja sabíem però intentàvem treure'ns del cap fugint de la realitat:
01/07/2017 - 10.32 Actualitzat 19/05/2020 - 10.29
No és un farol. Va de debò. Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna, va fer públic el que ja sabíem però intentàvem treure'ns del cap fugint de la realitat: el Circuit de Barcelona-Catalunya no té l'homologació de la Federació Internacional per poder organitzar el Gran Premi de MotoGP el 2018.
Al Circuit de moment callen. (Just a dalt, el president del consorci, Vicenç Aguilera).
Les declaracions d'ahir d'Ezpeleta són clarament un toc d'atenció, una forma de fer oficial que hi ha tensió, perquè l'altra part no pensi que deixant passar un temps baixarà la inflamació. Aleix Espargaró va ser molt clar també: "Que no es malinterpreti, però ens hem entrebancat dues vegades amb la mateixa pedra i no hi haurà una tercera pedra segur (¿) La seguretat és molt important i si les xicanes no són segures, mentre hi hagi xicanes és molt difícil que tornem a Montmeló. (¿) Des del circuit s'han sentit molt ofesos i atacats. Jo sempre dic que és dels millors circuits del món, el que a mi més m'agrada, però és una crítica constructiva. S'hi va matar un pilot i el que volem és millorar. Vam demanar una xicana més segura i van posar un tros d'asfalt abonyegat i encara quèiem més". Marc Márquez també va explicar que "l'asfalt toca canviar-lo", i pel que fa al revolt 12, segons el campió del món, el Circuit pot o ampliar l'escapatòria, fins i tot per sota de la graderia corresponent (com s'ha fet a Assen), o fer una xicana "ben feta".
A favor del Circuit s'ha de dir que van fer el que se'ls va demanar al seu dia i la FIM ho va aprovar. I es va rodar abans del gran premi i sí, Lorenzo va parlar de "circuit de karts", però no d'inseguretat, i el mateix Márquez reconeixia que, tot i ser estranya, la nova xicana li agradava. Després durant el gran premi hi va haver alguna caiguda i els pilots van exigir tornar a la de la Fórmula 1. I el Circuit diligentment va respondre. Ara voldrien poder discutir la situació i el que es troben és una rendició sense condicions. Seria trist que dels 4 circuits de l'Estat que són al calendari caigués el nostre. Però la mort de Salom marca l'agenda.
Avui és notícia
Reubiquen part dels desallotjats del B9, mentre que una setantena es neguen a marxar de Badalona

Fiscalia insta a aclarir urgentment si Albiol ha ofert solucions als desallotjats del B9
Del "tots som persones" al "tenim por": com viu el barri del Sant Crist el desallotjament del B9
Com queden les tarifes del transport públic per al 2026 a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona
L'economia que ve segons el Banc d'Espanya: boom del consum a cop de crèdit i alça salarial