L'ampliació del Port de Barcelona
Es pot traslladar un bloc de formigó de la mida d'un edifici de cinc plantes a una distància de cinc quilòmetres d'on va ser construït? "Quèquicom" visita
21/06/2006 - 11.40 Actualitzat 10/07/2020 - 10.48
Es pot traslladar un bloc de formigó de la mida d'un edifici de cinc plantes a una distància de cinc quilòmetres d'on va ser construït? "Quèquicom" visita les obres d'ampliació del Port de Barcelona per mostrar que sí que es pot fer i descobrir els principis científics que ho permeten.
Les dimensions del Port actualment ja són impressionants, però en el futur encara ho seran més: quan s'acabi l'ampliació, haurà duplicat la seva superfície i tindrà unes dimensions similars a una població com ara l'Hospitalet de Llobregat. Però amb el Port passa com amb els icebergs: a sota la superfície de l'aigua hi ha la part més gran de la construcció, que resulta fonamental per complir la seva missió: aturar les onades del mar i oferir aigües tranquil·les a les embarcacions. El material que es farà servir per construir els dics i les superfícies interiors seria l'equivalent de submergir una muntanya com la de Montjuïc dins l'aigua. Però això no es pot fer de qualsevol manera. El poder del mar i les seves onades és tan gran que exigeix que abans s'hagi estudiat en un laboratori quina ha de ser la disposició dels milions de tones que d'aquí al 2020 arribaran al Port en camions.
El reporter del "Quèquicom", Miquel Piris, visita l'Ihna, el laboratori d'assajos hidràulics i enginyeria portuària més important de l'estat per comprovar com hauria de ser un temporal per destruir un port similar al de Barcelona.
Les dimensions del Port actualment ja són impressionants, però en el futur encara ho seran més: quan s'acabi l'ampliació, haurà duplicat la seva superfície i tindrà unes dimensions similars a una població com ara l'Hospitalet de Llobregat. Però amb el Port passa com amb els icebergs: a sota la superfície de l'aigua hi ha la part més gran de la construcció, que resulta fonamental per complir la seva missió: aturar les onades del mar i oferir aigües tranquil·les a les embarcacions. El material que es farà servir per construir els dics i les superfícies interiors seria l'equivalent de submergir una muntanya com la de Montjuïc dins l'aigua. Però això no es pot fer de qualsevol manera. El poder del mar i les seves onades és tan gran que exigeix que abans s'hagi estudiat en un laboratori quina ha de ser la disposició dels milions de tones que d'aquí al 2020 arribaran al Port en camions.
El reporter del "Quèquicom", Miquel Piris, visita l'Ihna, el laboratori d'assajos hidràulics i enginyeria portuària més important de l'estat per comprovar com hauria de ser un temporal per destruir un port similar al de Barcelona.
Avui és notícia
Els socis d'investidura pressionen Sánchez perquè mogui fitxa pels escàndols que esquitxen el PSOE

Els pescadors catalans podran pescar finalment 143 dies al Mediterrani el 2026
Mor l'actor Héctor Alterio als 96 anys
La variant K de la grip A, protagonista d'una temporada de grip que es preveu excepcional
Jubilar-se abans o després del que toca: quines opcions tens i quins avantatges i inconvenients hi ha