"Valkyrie Profile: covenant..." La decadència d'una gran saga
Escrit per: Eloi Prieto Què us diria si em pregunteu que fer amb el 3r joc? Automàticament que agafeu unes torxes i el cremeu. La capsa la podeu utilitzar per fer una caseta al hàmster o de plat volador ara que s'aproxima l'estiu
23/04/2009 - 12.00 Actualitzat 15/07/2020 - 09.00
Escrit per: Eloi Prieto
Què us diria si em pregunteu que fer amb el 3r joc? Automàticament que agafeu unes torxes i el cremeu. La capsa la podeu utilitzar per fer una caseta al hàmster o de plat volador ara que s'aproxima l'estiu. Però us recomano que us gasteu els diners en una altre cosa (o els tireu, que ve a ser el mateix).
No ets massa dur?
Suposo que hi ha gustos per tot, però no. Em considero un gran seguidor de la saga. El primer, en la meva opinió, és una obra mestre. Cada personatge, i n'hi havia un munt, tenia la seva pròpia història. El desenvolupament del joc i l'argument eren molt originals, els combats tenien un sistema totalment nou, eren molt intensos i l'estètica era sublim. En contra tenia alguns punts, però no eren molt importants.
El segon joc, editat per PS2 era, en la meva opinió, pitjor. Una de les gràcies del primer era el fet de poder veure els últims moments de la vida dels personatges, el que li donava un dramatisme a la història. En la segona part no existia aquesta opció. El sistema de combat estava evolucionat, podent-te moure pel camp de batalla. Els gràfics eren de lo millor de la PS2 i altres petits factors feien que el joc fos bastant potable. I la tercera part?
Però que és això? Un sistema de combat "tactics"? (tipus FF tactics o Disgaea) Hi ha alguna cosa més? No? Profunditat en la història? Personatges atractius? Un sistema de combat dinàmic? Eooo, que els que jugarem a aquest joc serem gent adulta, ja que no us heu molestat ni a traduir-lo!
Doncs no, res d'això. La història que es desenvolupa és la típica de pacte faustic (Un noi que fa un pacte amb un ésser tenebrós per obtenir alguna cosa, en aquest cas venjança, i desprès se'n vol desdir). Les històries dels acompanyants son típiques i sense cap emoció.
Però la cosa no acaba aquí. Hi han moltes cagades en el joc, i enumerar-les faria que el post s'allargués una eternitat. En comptes d'això remarcaré les més importants.
Cagades principals
* El sistema de combat és molt lent. Això és normal en els jocs tipus "tactics", però comparant-ho amb la resta de a saga és com anar al hipòdrom i veure una carrera de cargols. Al principi fa gràcia poder participar en cada enfrontament de cada personatge o enemic, però quan portes 1h en un combat i la major part del temps han estat animacions d'atac, alguna cosa falla.
* Les opcions del sistema "tactics" són molt limitades. Tenim grans jocs, com el Disgaea o el Final Fantasy, amb un sistema prou elaborat per a que no es faci pesat, grans possibilitats tàctiques i un repte per la ment. Desprès tenim aquests tipus de jocs, on sembla que només t'has de moure i dedicar-te a "linxar" entre tots els personatges a un enemic i intentar que no t'ho facin a tu.
* El sistema no utilitza per res l'stilus. I quan dic per res, vull dir que no serveix ni per escollir el menú. No se perquè però es fa molt difícil de controlar i molt pesat moure's pels menús.
En definitiva
Un joc que no està a l'alçada de les expectatives dels seguidors de la saga ni als aficionats al gènere tàctics. Li falta història, dinamisme i el sistema de combat (o sigui, tot el joc) és lent i amb masses poques possibilitats. Sembla que estem jugant a un dels primers "tactics" de la història. A part, el jocs és curt, cosa que supleix amb missions extremadament difícils de completar i una quantitat ínfima de missions secundàries.
Què us diria si em pregunteu que fer amb el 3r joc? Automàticament que agafeu unes torxes i el cremeu. La capsa la podeu utilitzar per fer una caseta al hàmster o de plat volador ara que s'aproxima l'estiu. Però us recomano que us gasteu els diners en una altre cosa (o els tireu, que ve a ser el mateix).
No ets massa dur?
Suposo que hi ha gustos per tot, però no. Em considero un gran seguidor de la saga. El primer, en la meva opinió, és una obra mestre. Cada personatge, i n'hi havia un munt, tenia la seva pròpia història. El desenvolupament del joc i l'argument eren molt originals, els combats tenien un sistema totalment nou, eren molt intensos i l'estètica era sublim. En contra tenia alguns punts, però no eren molt importants.
El segon joc, editat per PS2 era, en la meva opinió, pitjor. Una de les gràcies del primer era el fet de poder veure els últims moments de la vida dels personatges, el que li donava un dramatisme a la història. En la segona part no existia aquesta opció. El sistema de combat estava evolucionat, podent-te moure pel camp de batalla. Els gràfics eren de lo millor de la PS2 i altres petits factors feien que el joc fos bastant potable. I la tercera part?
Però que és això? Un sistema de combat "tactics"? (tipus FF tactics o Disgaea) Hi ha alguna cosa més? No? Profunditat en la història? Personatges atractius? Un sistema de combat dinàmic? Eooo, que els que jugarem a aquest joc serem gent adulta, ja que no us heu molestat ni a traduir-lo!
Doncs no, res d'això. La història que es desenvolupa és la típica de pacte faustic (Un noi que fa un pacte amb un ésser tenebrós per obtenir alguna cosa, en aquest cas venjança, i desprès se'n vol desdir). Les històries dels acompanyants son típiques i sense cap emoció.
Però la cosa no acaba aquí. Hi han moltes cagades en el joc, i enumerar-les faria que el post s'allargués una eternitat. En comptes d'això remarcaré les més importants.
Cagades principals
* El sistema de combat és molt lent. Això és normal en els jocs tipus "tactics", però comparant-ho amb la resta de a saga és com anar al hipòdrom i veure una carrera de cargols. Al principi fa gràcia poder participar en cada enfrontament de cada personatge o enemic, però quan portes 1h en un combat i la major part del temps han estat animacions d'atac, alguna cosa falla.
* Les opcions del sistema "tactics" són molt limitades. Tenim grans jocs, com el Disgaea o el Final Fantasy, amb un sistema prou elaborat per a que no es faci pesat, grans possibilitats tàctiques i un repte per la ment. Desprès tenim aquests tipus de jocs, on sembla que només t'has de moure i dedicar-te a "linxar" entre tots els personatges a un enemic i intentar que no t'ho facin a tu.
* El sistema no utilitza per res l'stilus. I quan dic per res, vull dir que no serveix ni per escollir el menú. No se perquè però es fa molt difícil de controlar i molt pesat moure's pels menús.
En definitiva
Un joc que no està a l'alçada de les expectatives dels seguidors de la saga ni als aficionats al gènere tàctics. Li falta història, dinamisme i el sistema de combat (o sigui, tot el joc) és lent i amb masses poques possibilitats. Sembla que estem jugant a un dels primers "tactics" de la història. A part, el jocs és curt, cosa que supleix amb missions extremadament difícils de completar i una quantitat ínfima de missions secundàries.
Avui és notícia
Efectes de la llevantada: vehicles atrapats, una dona ferida crítica i crescuda de rius i rieres

La llevantada, en imatges: del fort onatge de la costa a la neu del Ripollès
Es reprèn la recerca de la família valenciana desapareguda a Indonèsia en un naufragi
Trump i el tauler internacional: cada cop més fronts oberts, però sense gaires avenços
Educació controlarà els continguts d'una escola de Terrassa pel gir ultraconservador