Sumar PSOE
Sirat
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
BCN Gastronomic Society
Hisenda bizums
Mèrit de les Belles Arts
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
The Best
Guadalajara Barcelona
Ter Stegen

Còrdova

Trànsit limitarà a 30 km/h la velocitat màxima als carrers d'un carril per sentit

El director general de Trànsit, Pere Navarro, ha anunciat en la II Trobada de Ciutats per a la Seguretat Viària que es fa a Còrdova que la velocitat màxima permesa en les vies urbanes de només un carril o d'un únic carril per sentit es limitarà a 30 quilòmetres per hora quan es modifiqui el Reglament General de Circulació. D'altra banda, i amb l'objectiu de millorar la formació dels conductors novells, la Direcció General de Trànsit proposa la conducció acompanyada per als menors de 18 anys; és a dir, que aquells joves entre 16 i 18 puguin conduir, sota la supervisió d'un adult amb carnet de conduir i sempre que hagi superat l'examen teòric i vint hores de pràctiques en una autoescola. La mesura s'inclou al nou pla estratègic de seguretat viària que aviat s'aprovarà al Consell de Ministres.

17/02/2011 - 12.32 Actualitzat 18/02/2011 - 13.36

Navarro ha anunciat que el límit de la velocitat màxima permesa als carrers de només un carril o d'un únic carril per sentit a 30 quilòmetres per hora preveu reduir a la meitat els atropellaments a vianants dins les ciutats, on van morir 268 persones el 2009. Pel director general de Trànsit, els atropellaments i la velocitat estan directament relacionats: "A 70 quilòmetres per hora no se'n salva ningú; a 50 se'n salva el 50%, i a 30% es salva el 95% dels vianants".

El subsecretari d'Interior, Justo Zambrana, advoca per implantar el nou límit de velocitat especialment als carrers del centre dels municipis. I és que els atropellaments a vianants van suposar el 46% de les víctimes mortals en accidents en vies urbanes.

Trànsit ha consensuat la mesura, que s'inclou al Reglament General de Circulació, amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies.

Conducció acompanyada per als menors de 18 anys

D'altra banda, el nou pla estratègic de seguretat viària de Trànsit pretén promoure un grup de treball per estudiar la conveniència del sistema de conducció acompanyada pels menors de 18 anys després que s'ha comprovat els bons resultats que ha donat en països com França o Alemanya, on es pot conduir a partir dels 16 anys. Això sí, els menors haurien d'haver superat l'examen teòric i vint hores de pràctiques, segons ha explicat el subsecretari d'Interior, Justo Zambrana, que ha afegit en aquest sentit: "És el que triga normalment la gent a treure's el carnet".

Zambrana ha manifestat també que els menors de 18 anys que haguessin superat aquests exàmens haurien de tenir un document per poder conduir sota supervisió d'un adult amb carnet de conduir.

Més accidents en ciutats


Aquest anunci ha arribat just abans de la inauguració de la II Trobada de Ciutats per a la Seguretat Viària que es fa a Còrdova i on s'analitza el problema del trànsit als municipis espanyols, on els accidents i les morts han disminuït menys que a la carretera: un 36% enfront del 52% el 2009.

Uns percentatges que demostren, segons el subsecretari d'Interior, que ordenar el trànsit a les ciutats és "més complex perquè hi ha ciclistes, motoristes, repartidors, transport humà i molts vianants" especialment al sud de l'Estat, on "fa bon temps, hi ha molta més vida al carrer i això comporta més risc".