Rio de Janeiro
Troben més restes que podrien ser de l'avió desaparegut a l'oceà Atlàntic
Tant França com el Brasil han confirmat que les restes trobades enmig de l'oceà Atlàntic corresponen a les de l'aparell d'Air France que es va perdre dilluns, un rastre que s'estén al llarg d'uns cinc quilòmetres i que fa pensar que l'avió hauria explotat a l'aire. S'ha trobat una peça metàl·lica d'uns 7 metres de diàmetre que podria pertànyer al fuselatge. I una taca de querosè, l'única imatge que s'ha difós fins ara de les restes de l'avió. De moment, la patrullera "Grajaú" de la marina brasilera ja ha arribat al lloc on s'han localitzat les primeres restes de l'Airbus 330 d'Air France.
03/06/2009 - 17.27 Actualitzat 04/06/2009 - 06.35
Segons un comunicat del Ministeri de Defensa, l'embarcació està sent guiada per la força aèria brasilera, però segons la marina encara no ha avistat cap tipus de material. La prioritat de l'embarcació serà recollir una peça de 7 metres de diàmetre que s'ha vist aquest dimecres al matí. La força dels corrents marins i les ones, que arriben a dos metres d'altura, dificulten la tasca i augmenten les possibilitats que es dispersin les restes.
Els investigadors creuen que l'accident hauria pogut passar a prop de l'arxipèlag de São Pedro i São Pablo. Ara bé, les autoritats franceses ja han advertit que serà molt difícil localitzar aquestes caixes negres, tant per la profunditat de la zona com per l'orografia del fons marí, amb contraforts muntanyosos.
El submarí del "Titanic"
Precisament, com que el lloc on se sospita que va caure l'avió és de gran profunditat, per recuperar les caixes negres es farà servir un submarí que ja va treballar en les tasques de recerca de les restes del "Titanic".
Els investigadors d'aquesta catàstrofe aèria encara no s'expliquen què va poder passar i per què un aparell modern, amb equipaments sofisticats, va acabar caient enmig de l'ocèa. Aquest dimecres s'ha difós que els pilots de l'aparell van canviar els plans de vol inicials per variar l'altitud.
Els investigadors creuen que l'accident hauria pogut passar a prop de l'arxipèlag de São Pedro i São Pablo. Ara bé, les autoritats franceses ja han advertit que serà molt difícil localitzar aquestes caixes negres, tant per la profunditat de la zona com per l'orografia del fons marí, amb contraforts muntanyosos.
El submarí del "Titanic"
Precisament, com que el lloc on se sospita que va caure l'avió és de gran profunditat, per recuperar les caixes negres es farà servir un submarí que ja va treballar en les tasques de recerca de les restes del "Titanic".
Els investigadors d'aquesta catàstrofe aèria encara no s'expliquen què va poder passar i per què un aparell modern, amb equipaments sofisticats, va acabar caient enmig de l'ocèa. Aquest dimecres s'ha difós que els pilots de l'aparell van canviar els plans de vol inicials per variar l'altitud.
Avui és notícia
Seria viable una Catalunya amb 10 milions d'habitants? L'augment de la població, a debat
Reptes polítics del 2026 i què ha quedat pendent: de l'habitatge al finançament o l'amnistia
El temporal arriba a la fi però es demana prudència pel risc d'allaus i el nivell dels cabals
Es reprèn la recerca de la família valenciana desapareguda a Indonèsia en un naufragi
Erradicar el sensellarisme: en tràmit una llei que "evitarà situacions com la de Badalona"