Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

TV3 arrenca la nova temporada líder i es distancia de la competència

TV3 és líder de setembre, amb una quota del 14,3%, el millor mes de setembre des del 2018, a 2,6 i 3 punts de les cadenes classificades en segon i tercer lloc. TV3 lidera la franja del day time amb comoditat amb la programació de temporada, i del prime time, amb contundència. TV3 ha estat la cadena més vista 25 dies del mes de setembre i també ha liderat el rànquing de programes 30 dies del mes, i ho ha fet sempre amb un telenotícies. La cadena encapçala el rànquing dels programes més vistos i en col·loca 14 entre els 20 primers Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,5. Aquest mes han destacat la tornada de "Crims", "Joc de cartes", "Preguntes freqüents", "Sense ficció" i l'"APM?"; i estrenes com "Dilluns començo" o "Fake night". També han fet bones audiències programes especials com el Piromusical de la Mercè o "Catalunya aixeca el teló". TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,4. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA i el 324.cat obtenen els millors resultats d'un mes de setembre. També rècord històric de reproduccions de vídeo al setembre, amb 11,8 milions

01/10/2021 - 10.57 Actualitzat 01/10/2021 - 11.17

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar. Aquest setembre, TV3 ha aconseguit una quota del 14,3%, el millor resultat del setembre des del 2018. Ha superat en 2,6 i 3 punts les cadenes classificades en segon i tercer lloc, Telecinco i Antena3.

TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,3%, a 1,4 punts de la segona, Telecinco, amb la tornada a la graella de la programació habitual, i la franja del prime time, amb comoditat, amb una quota del 16,2%, i supera per 5,8 punts la segona classificada, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència 25 dies dels 30 del mes de setembre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, és a dir tot el mes, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena més ben valorada al setembre, al panel de GfK, amb un 8,4. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions: 21 el "TN vespre"; 6 el "TN cap de setmana vespre"; 2 el "TN cap de setmana migdia", i 1 el "TN migdia".  

14 dels 20 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El  "TN vespre" del dia 27 de setembre, amb una quota del 29,9% i 736.000 espectadors, va fer el seu millor resultat des del 20 d'abril; el "TN cap de setmana vespre" del 26 va ser segon, amb 613.000 espectadors i un 27,7% de quota, va ser el rècord de la temporada i el més vist des del 25 d'abril. El quart lloc va ser per al "TN migdia" del 20 de setembre, amb 541.000 espectadors i una quota del 33,5%. I en sisè lloc es troba l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 25 de setembre, amb una quota del 31,1% i 504.000 espectadors, és rècord de temporada i el més vist des de l'1 de maig.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 24 va ser el 18è més vist del mes, amb una quota del 27,4% i 328.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,8.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GfK.

També destaca l'excel·lent valoració qualitativa del "Més 324", amb un 8,9, el millor de la cadena.

Bons resultats dels programes del day time i del prime time i de les estrenes de la nova temporada

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El Piromusical de la Mercè va ser tercer del rànquing, amb una quota del 25,6% i 572.000 espectadors, va liderar amb comoditat la franja, a molta distància del segon, i 932.000 espectadors hi van connectar en algun moment.

La tornada de "Crims", amb el crim de la Guàrdia Urbana, ha estat excel·lent. El capítol del 27, amb la declaració de l'Albert, ocupa el cinquè lloc, amb 514.000 espectadors i una quota del 23,6%, el millor resultat des del 3 de febrer del 2020, dia que es va estrenar el programa. I el de l'estrena de la temporada, el dia 13 de setembre, va tenir una audiència acumulada de 742.000 espectadors, una quota del 20,6% i 476.000 espectadors. La valoració qualitativa és d'un 8,6.

El "Polònia" del dia 16 és setè, amb 406.000 espectadors i un 17,7% de quota, i té un 8,6 en qualitat segons el GfK. El "30 minuts", amb "La gran evasió", és desè. Es va estrenar la temporada amb una quota del 16,3%, 382.000 espectadors i una audiència acumulada de 647.000 espectadors. El "Cuines", amb Marc Ribas i Gessamí Caramés, continua destacant cada migdia. El del dia 1, en què van preparar Bao Bun de garró, va ser dotzè, amb 377.000 espectadors i un 21,8% de quota.

El catorzè és el "Sense ficció" del dia 7 de setembre, amb "102 minuts que van canviar Amèrica", amb una quota del 18,5% i 346.000 espectadors. Estrena la temporada amb el més vist des de "Balandrau", que es va emetre el 18 de maig, i una audiència acumulada de 787.000 espectadors. El programa té una valoració qualitativa de 8,6 segons el panel de GfK.

La nova temporada de l'"APM?", comença amb 239.000 espectadors, una quota de l'11,8% i líder de la franja. I pel que fa a "Preguntes freqüents", el 4 de setembre, també torna líder, amb un 13,8% i 157.000 espectadors. El programa del dia 25 de setembre, amb 219.000 espectadors i una quota del 15,9%, va fer el rècord de la temporada, va liderar la franja i se situa com el més vist des del 5 de juny.

El "Joc de cartes" va acabar la temporada d'estiu, en quinzè lloc del rànquing, amb les millors rutes d'estiu, que van veure 337.000 espectadors i un 15,6% de quota. La versió estiuenca ha fet una mitjana de 371.000 espectadors i una quota del 20,1%. I ha començat la cinquena temporada, també en el rànquing dels més vistos, en el lloc 23, i líder de la franja, amb una quota del 17,8%, 306.000 espectadors i una audiència acumulada de 534.000 espectadors.

Dues estrenes que destaquen aquest setembre són les de "Dilluns començo", el 12 de setembre, amb una quota del 12,6% i 241.000 espectadors, i una audiència acumulada de 458.000 espectadors. El programa del dia 26, amb la dimensió healthy, va fer el seu rècord, amb 246.000 espectadors i un 12,6% de quota; i la de "Fake night", amb una quota del 14,1%, 238.000 espectadors i una acumulada de 552.000 espectadors.

Aquest mes també es va estrenar "Lloguer a primera vista", l'1 de setembre, dia que va liderar la franja, amb una quota del 12,3%, 259.000 espectadors i una audiència acumulada de 452.000 espectadors.

La gala "Catalunya aixeca el teló", que es va emetre el dia 6, va fer una quota del 13,5% i el van veure 227.000 espectadors, hi van connectar en algun moment 787.000 espectadors i va ser líder de la franja. I la presentació de la temporada de TV3, amb "Arrenquem!", va fer una quota del 14,3%, 266.000 espectadors i 444.000 espectadors hi van connectar en algun moment.

El missatge del president Pere Aragonès, el 10 de setembre, va liderar la franja, amb una quota del 19,5%, 317.000 espectadors i una audiència acumulada de 430.000 espectadors. I pel que fa a la programació de l'11 de setembre, l'acte institucional també va ser el més vist de la franja, amb 330.000 espectadors i una quota del 17,8%. L'audiència acumulada va ser de 634.000 espectadors. I l'anàlisi, amb una quota del 13,9% i 189.000 espectadors, va liderar la franja, i 657.000 espectadors hi van connectar en algun moment.

I el "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, el dia 3 de setembre, amb una quota del 18,6% i 293.000 espectadors, se situa en 25è lloc.

El portal de la CCMA i el 324.cat fan rècord en un mes de setembre i també el millor resultat en consum de vídeo

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 11,8 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, la millor dada històrica en un mes de setembre, i un 35% més que el mateix mes de l'any 2020.

"Crims" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb 240.000 usuaris únics. Els 3 vídeos amb més reproduccions del mes de setembre han estat els capítols del crim de la Guàrdia Urbana. "Com si fos ahir" ha estat el programa amb més reproduccions de vídeo a la carta, amb 1,2 milions de reproduccions.

I l'emissió més vista en directe ha estat l'erupció del volcà de La Palma, el dia 21, amb gairebé 42.600 usuaris únics.

El portal de la CCMA va tenir 4,2milions d'usuaris únics, la millor dada en un mes de setembre, i un 10 més que el mateix mes de l'any anterior. El 324.cat obté una audiència digital de 2,1 milions d'usuaris únics, i també fa el rècord de setembre, i supera en un 23 el mateix mes de l'any passat.

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 239.000 missatges a Twitter. I el "Preguntes freqüents" ha estat el programa més comentat del mes a Twitter, amb 42.900 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total.)

tv3.cat