Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Barça Femení Tenerife Lliga F
Sorteig Grups Mundial Futbol

TV3 continua líder d'audiència i augmenta la quota, segons el Baròmetre

La segona onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura manté el liderat de TV3 i li augmenta la quota en dues dècimes, en relació a l'última onada. Segons l'estudi de les dades del febrer del 2008 al març del 2009, TV3 es consolida, amb un 19,5% de quota, i el K3-33 es manté amb el 3,1%. i el 3/24 puja una dècima, fins al 1,1%.

06/05/2009 - 10.23 Actualitzat 30/11/2022 - 13.10

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, fet a partir de 29.524 entrevistes personals (cadascuna de 45 minuts, a persones de més de 14 anys), torna a ratificar per cinquena vegada consecutiva que TV3 és la cadena líder a Catalunya, amb un 19,5% de quota de pantalla i 2 dècimes per sobre de l'última onada. A 1,9 punts se situa Tele 5, amb un 17,6% i 4 dècimes menys. Antena 3 ocupa el tercer lloc, amb un 16,8% i 7 dècimes menys, TVE puja una dècima i ocupa el quart lloc, amb el 12,7%. I Cuatro i La Sexta pugen també en audiència, i se situen, cadascuna, amb el 9% i 2 dècimes més, i amb 6% i 3 dècimes menys. Pel que fa al K3-33 i al 3/24, l'estudi manté la quota per al primer, amb el 3,1%, i la puja una dècima per al segon, fins a l'1,1%. Per la seva part, La 2 baixa una dècima i se situa en el 2,3%. El lideratge de TV3 ho és també en tres franges horàries, en dies de la setmana, menys el diumenge, i en la majoria de zones geogràfiques. Per franges horàries, és líder, els dies feiners, de les 08.00 a les 12.00, de les 14.00 a les 16.00 i de les 20.00 a les 22.00. El cap de setmana ho és de les 13.00 a les 16.00 i de les 20.00 a les 22.00. Per dies de la setmana, el liderat és absolut de dilluns a dissabte: de dilluns a divendres, amb el 20,4% de quota; i el cap de setmana, amb el 17,5%, tot i que, mentre que dissabte se situa en primer lloc, diumenge baixa al segon, amb el 16,8%, darrere de Tele 5, que té el 17,4% de quota. I per zones geogràfiques, TV3 és líder a Lleida, amb el 26,6% de quota, a Girona, amb el 24,1%, a Tarragona, amb el 17,9% i en igualtat amb Antena 3, i a Barcelona, on ha pujat 6 décimes, se situa en segon lloc amb el 18,6%, a només una dècima de Tele 5, que, amb el 18,7%, ha baixat 5 dècimes. Aquest liderat geogràfic és també majoritari pel que fa a les comarques: líder a totes les de Girona i a les de Lleida, menys a la Vall d'Aran. A les de Tarragona és líder, menys al Tarragonès, Baix Camp, Baix Penedès i Montsià. I a les de Barcelona ho és també, menys al Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental. Una altra part de l'estudi del Baròmetre fa referència als rànquings qualitatius. Les dades assenyalen que TV3 és líder destacat pel que fa a: canal amb més credibilitat, més amè, habitual per veure-hi les notícies, i amb millor informació de proximitat. Finalment, cal assenyalar que de l'onada dels dos últims mesos (gener i febrer del 2009), el Baròmetre ha publicat un rànquing de reach, en què TV3 és capdavantera, amb 2.677.000 espectadors, seguida de Tele 5, amb 2.437.000 i d'Antena 3, amb 2.414.000.