Netflix Warner HBO
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

TV3 creix i lidera el maig, en un mes d'audiències digitals milionàries

TV3 és líder del maig. També és la més vista a la franja del day time i del prime time amb contundència, a 6,6 punts de la segona. "Eufòria" continua fent uns resultats excel·lents la nit del divendres, i té una audiència acumulada de 2.665.000 espectadors. I gran estrena de "Crims", que fa el rècord històric del programa aquest maig. També destaquen la final de la Lliga femenina de futbol i la Copa de la Reina.

01/06/2022 - 09.49 Actualitzat 01/06/2022 - 14.14

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest maig, TV3 ha aconseguit una quota del 13,9%. Ha superat en 2,9 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 3,6 punts de la tercera, Antena3 

TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,7%, a 1,9 punts de la segona, Telecinco, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,3%. Supera per 6,6 punts la segona classificada, Telecinco. 

TV3 ha liderat l'audiència 25 dies dels 31 del mes de maig i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, i ho ha fet amb un telenotícies la majoria de dies, excepte, dos, un que va liderar "Crims", i l'altre, la final de la Lliga de Campions femenina que va jugar el Barça contra l'Olympique de Lió. 

També és la cadena generalista més ben valorada al maig al panel de GfK**, amb un 8,5

 

Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions  

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 27 ocasions: 19 vegades el "TN vespre", 6 el "TN cap de setmana vespre" i 2 el "TN migdia". 

Dotze dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del dia 16 de maig, amb una quota del 30,9% i 660.000 espectadors, va ocupar el tercer lloc del rànquing; el sisè va ser el "TN cap de setmana vespre" del 29 de maig, amb 510.000 espectadors i un 24,3% de quota; el "TN migdia" del 23, amb 505.000 espectadors i un 33,1% de quota va ser vuitè, i el va seguir l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 14 de maig, amb una quota del 27,4% i 409.000 espectadors. 

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 24 va ser el 13è més vist del mes, amb una quota del 28,1% i 348.000 espectadors, i continua com a informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,7, empatat amb el "TN cap de setmana vespre" 

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.

  

Excel·lents resultats dels programes del prime time 

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals. 

La nova temporada de "Crims" s'estrena aquest maig amb uns resultats excel·lents. El capítol del dia 16, "Manoli", fa el rècord històric de la sèrie, amb una quota del 26,3% i 635.000 espectadors, i es col·loca el quart més vist del rànquing. La mitjana del mes és de 590.000 espectadors i un 25,4% de quota. A més, la valoració qualitativa segons GfK és de 8.7. 

El "Sense ficció" del dia 24, amb "Torna La Trinca", va fer una quota del 23,6%, 526.000 espectadors i una audiència acumulada de 940.000 espectadors. És el més vist des del 15 d'octubre del 2019 i té una valoració qualitativa de 8,5.  

"Eufòria", el talent musical que presenten Marta Torné i Miki Núñez, continua marcant uns resultats excel·lents, setmana rere setmana. La gala del 27 de maig entra al rànquing dels més vistos, amb una quota del 17,8% i 331.000 espectadors. La mitjana de les gales mensuals ha estat de 317.000 espectadors i un 18,5% de quota. El programa continua sent líder destacat de la franja i fins ara té una audiència acumulada de 2.665.000 espectadors. Pel que fa a la valoració qualitativa, té un 8,3. 

I el "30 minuts", amb "La fi dels diners", amb 334.000 espectadors i un 15,3% de quota, fa el tercer millor resultat de la temporada, i obté una valoració qualitativa de 8,6. 

Aquest mes, també han destacat entre els més vistos el "Polònia" del dia 26, amb una quota del 19,2% i 407.000 espectadors. 

El "Cuines", amb Marc Ribas, Gessamí Caramés i ara també Arnau París, continua destacant cada migdia. El de l'11 de maig, en què van preparar uns espàrrecs amb cansalada, va ser l'onzè del mes, amb 399.000 espectadors i un 27,3% de quota.  

I també s'han situat al rànquing dels més vistos, l'"Està passant" del dia 30, amb una quota del 18,4% i 290.000 espectadors; el "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, amb el capítol del dia 30, amb 273.000 espectadors i un 20% de quota; l'"APM?", del dia 5, amb 255.000 espectadors i un 13,7% de quota; l'"Atrapa'm si pots", amb Llucià Ferrer, que es va emetre el dia 29, amb una quota del 14,5% i 255.000 espectadors, i el "Preguntes freqüents", amb Cristina Puig, del 21 de maig, amb 236.000 espectadors i un 16,8% de quota. 

 

Les finals femenines de futbol destaquen en audiències 

El setè lloc del rànquing mensual és per a la transmissió de la final de la Champions femenina de futbol que van jugar el Barça i l'Olympique de Lió, a Torí, La van veure 510.000 espectadors i va fer un 33% de quota. A més de liderar la franja, va tenir una audiència acumulada de 969.000 espectadors.I una valoració qualitativa de 8,2. La prèvia del partit també va destacar, amb un 30,9% de quota i 455.000 espectadors, i el post partit, amb 348.000 espectadors i un 22,1% de quota. 

La final de la Copa de la Reina, que també van jugar les blaugranes, el dia 29, va fer una quota del 23,1% i 173.000 espectadors, i una audiència acumulada de 268.000 espectadors. El triomf del Barça va fer que el post partit també fes un bon resultat, amb 209.000 espectadors, un 22,1% de quota i 371.000 espectadors d'audiència acumulada. 

A més, Esport3 fa la segona millor quota de la temporada i el millor mes de maig des del 2016, gràcies en bona part a la transmissió de la semifinal de la Copa de la Reina entre el Barça i el Reial Madrid, que ha estat l'espai més vist del canal aquesta temporada, amb una quota del 6% i 127.000 espectadors.  

 

El portal de la CCMA rep 4,2 milions d'usuaris únics, l'app fa el millor resultat des de l'octubre del 2017 i 3 programes superen per primera vegada en el mateix mes el milió de reproduccions a la carta 

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 12,8 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, la millor dada des de l'abril de 2020. 

"Com si fos ahir", "Crims" i "Eufòria" han superat el milió de reproduccions a la carta. És la primera vegada que tres programes superen aquesta xifra en un mateix mes. L'última vegada que dos programes la van superar va ser al novembre del 2016. I la sèrie de la sobretaula és la que més vegades ho ha aconseguit, amb 37 dels 49 mesos en què s'ha emès.   

"Crims" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes, amb una xifra de 351.000 usuaris únics que han fet 1.400.000 reproduccions. Els quatre vídeos més vistos de TV3 han estat de la nova temporada del programa i és la millor temporada de "Crims". 

"Eufòria" és el segon programa més vist a la carta del maig, amb 255.000 usuaris únics que han fet 1 milió de reproduccions. Dels 10 vídeos més vistos, 4 són gales del programa.  

TV3 ha tingut una audiència en directe per internet de 422.000 usuaris únics, la xifra més alta des del març del 2020. Les emissions més vistes en directe de la temporada han estat l'amistós entre els millors futbolistes de la Lliga Australiana i el Barça, amb 49.000 usuaris únics i la final de la Lliga de Campiones femenina entre el FC Barcelona i l'Olympique de Lió, amb 44.000 usuaris únics. 

El portal de la CCMA va tenir 4,2 milions d'usuaris únics, un 8% més que el més anterior. I l'app l'han fet servir 262.000 usuaris únics, la millor xifra des de l'octubre del 2017. 

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 206.900 missatges a Twitter. I el programa més comentat ha estat el "Preguntes freqüents", amb 37.100 missatges publicats a Twitter. 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.)