Trump discurs
B9 de Badalona
Accident AP-7 Vandellòs i l'Hospitalet
Avatar
Laboratori pesta porcina
Olot zona baixes emissions
Oscars YouTube
Atles climàtic Meteocat
Llei drets LGTBIQ+
Concert per Palestina Palau Sant Jordi
Cometa 3I/ATLAS
Javier Esteban Vox
Sorteig Champions
París Barça
Talavera - Real Madrid

TV3 i Catràdio, els mitjans preferits per informar-se, segons l'enquesta Òmnibus del CEO

Les dades, que corresponen a dues onades simultànies del sondeig del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), indiquen que un 41% dels enquestats segueixen la informació d'actualitat a través de TV3 i del 3/24.

21/09/2023 - 16.55 Actualitzat 21/09/2023 - 16.55

TV3 és el canal de televisió que més catalanes i catalans escullen per informar-se de l'actualitat i Catràdio empata amb RAC1 en la categoria d'emissores de ràdio, segons les dades de dues onades simultànies de l'enquesta Òmnibus de la Generalitat de Catalunya que publica aquest dijous, 21 de setembre, el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO).  

Segons el sondeig, en el qual es pregunta sobre hàbits de consum de mitjans d'informació, els canals habituals a través dels quals s'informa la ciutadania i el grau de confiança que generen els informatius, TV3 és, amb un 31%, el canal més triat per informar-se de l'actualitat; en aquest percentatge s'hi ha de sumar un 10% addicional corresponent al 3/24. A més, tots dos canals són els que susciten més confiança entre els seus espectadors: la gent que els tria per informar-se els valora de mitjana amb un 7,7 i un 7,8, respectivament. Les altres cadenes de televisió tenen percentatges més baixos de seguiment i generen nivells de confiança entre les seves respectives audiències sempre inferiors a 7. 

D'altra banda, l'enquesta assenyala que la majoria dels enquestat no escolten la ràdio per informar-se d'actualitat; tanmateix, entre els que sí que ho fan predominen Catràdio, amb un 18% de mencions, i RAC1, amb el mateix percentatge. A una distància considerable se situen les emissores d'àmbit estatal, encapçalades per la SER amb un 6%. 

La televisió en directe i les xarxes socials, amb un 70% i un 63%, respectivament, són els dos principals mitjans que fan servir les catalanes i els catalans per informar-se de l'actualitat. A una certa distància, un 47% dels enquestats s'informen a través dels diaris digitals, seguit de la ràdio, amb un 43%. Amb percentatges més baixos apareixen la premsa, la televisió en diferit o els podcast.  

Preguntats pel tipus de contingut audiovisual que miren amb més freqüència a la televisió o per internet, un 35% dels catalans i les catalanes assenyalen les sèries i pel·lícules de ficció. Els segueix la informació d'actualitat (19%), els programes d'entreteniment i humor (15%), els esports i l'actualitat esportiva (11%) i els documentals i programes de cultura (10%). 

De l'enquesta, que també s‘interessa per la percepció de credibilitat dels mitjans de comunicació, se n'extreu que una de cada quatre persones enquestades (25%) considera que la televisió és el mitjà de comunicació que aporta una informació més creïble, seguida per la ràdio, que és percebuda com el mitjà més creïble per un 16%. Les xarxes socials són identificades com el mitjà més creïble per un 9%, un percentatge semblant al de la premsa i mitjans digitals (8%). Tanmateix, un 20% considera que cap mitjà de comunicació aporta informació creïble. 

Per últim, la majoria de la ciutadania creu que les institucions haurien d'invertir més recursos en cultura (60%). En canvi, quan es concreta en producció audiovisual, el suport baixa fins al 37%, i si es parla de videojocs, només un 17% creu que les administracions haurien d'invertir-hi més recursos.