Netflix Warner HBO
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

TV3, líder del març, amb una quota del 14,9%, marca el millor prime time de la temporada i es distancia de la competència

TV3 és líder del març, amb una quota del 14,9%, la més alta des del febrer del 2021, a 3,8 punts de la cadena classificada en segon lloc, la més gran des del desembre del 2020 TV3 lidera la franja del day time i del prime time amb contundència, a 7,3 punts de la segona. TV3 ha estat la cadena més vista els 31 dies del mes de març i també ha liderat el rànquing de programes durant 30 dies dels 31 que té el mes, i ho ha fet sempre amb un telenotícies. La cadena col·loca 15 programes entre els 20 més vistos. Els informatius són líders en totes les edicions, amb bons resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6. Fan rècords de temporada el "TN vespre" i el "TN migdia". Excel·lents resultats de les estrenes del mes, com "Eufòria", "Caiguts del cel", "Cucut" i "The five". També tanquen temporada amb molt bones audiències, "El foraster" i "El llop". Rècord, també, per al partit de la Lliga femenina de futbol entre el Barça i el Reial Madrid, "La gran pel·lícula", "Tarda de cine", el "Més 324" i l'"InfoK". TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA té 4,4 milions d'usuaris únics. Rècord en reproduccions de vídeo dels últims 12 mesos i esport3.cat fa la seva millor dada de la història.

01/04/2022 - 10.29 Actualitzat 01/04/2022 - 12.39

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest març, TV3 ha aconseguit una quota del 14,9%, la millor des del febrer del 2021. Ha superat en 3,9, punts la segona cadena classificada, Antena3, i ho fa amb la diferència més gran des del desembre del 2020 i a 5,7 punts de la tercera, Telecinco 

TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,6%, a 2,5 punts de la segona, Antena3, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 17,4%. Supera per 7,3 punts la segona classificada, Antena3, i marca el millor prime time de la temporada. 

TV3 ha liderat l'audiència 31 dies dels 31 del mes de març i el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies. 

També és la cadena més ben valorada al març al panel de GfK**, amb un 8,5.  

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions  

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 30 ocasions: 22 vegades el "TN vespre", 6 el "TN cap de setmana vespre", 1 el "TN migdia" i 1 el "TN cap de setmana migdia". 

A més, tots el informatius, excepte l'edició del vespre del cap de setmana i el "TN matí", fan el millor mes de la temporada. 

Quinze dels vint programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del dia 1 de març, amb una quota del 29,2% i 738.000 espectadors, va ocupar el primer lloc del rànquing i va fer el rècord de la temporada; el va seguir el "TN cap de setmana vespre" del 6 de març, amb 666.000 espectadors i un 25,9% de quota. El tercer lloc va ser per al "TN migdia" del 7 de març, amb 584.000 espectadors i un 33,1% de quota, i també és el més vist de la temporada. I l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 26 de març va ser cinquena, amb una quota del 27,1% i 523.000 espectadors. 

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 22 va ser el 14è més vist del mes, amb una quota del 25,5% i 364.000 espectadors, i continua com a informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,8.  

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.  

També destaca l'excel·lent valoració qualitativa del "Més 3/24", que encapçala la llista, amb un 8,8, i que va fer el rècord de la temporada el 15 de març, amb 89.000 espectadors i un 4,3% de quota. 

Un març amb bones estrenes i rècords  

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals. 

El "Polònia" del 3 de març ocupa el sisè lloc del rànquing, amb un 20,9% i 495.000 espectadors.  

Les estrenes del març han arribat amb molt bons resultats. "Eufòria", el talent musical que presenten Marta Torné i Miki Núñez, ha marcat el millor resultat a la segona gala, amb una quota del 18,3% i 353.000 espectadors. "Caigut del cel", amb Roger Coma, també va marcar el més vist en el segon capítol, amb 347.000 espectadors i un 18,1% de quota. 

Per a les nits dels dilluns la gran aposta de ficció ha estat "Cucut", que s'ha estrenat amb 446.000 espectadors, una quota del 18,7% i una audiència acumulada de 715.000 espectadors. També "The five" es va estrenar amb una quota de l'11,6% i 224.000 espectadors. 

Aquest mes han acabat temporada amb excel·lents resultats "El foraster", amb 474.000 espectadors, una quota del 23,2% i líder de la franja, i "El llop", també líder de la franja, amb una quota del 13,7% i 290.000 espectadors. 

També han fet rècord de temporada "La gran pel·lícula" que es va emetre l'11 de març, "La dona que va davant", amb 338.000 espectadors i un 17,6% de quota, i "Tarda de cine" del dia 26, amb el film "Els crims de Split, assassinat a l'illa de Vis", amb una quota del 15,7% i 271.000 espectadors. Un altre rècord del mes va ser per al partit de la Lliga femenina de futbol que va enfrontar al Barça i el Reial Madrid, el 13 de març i en què es van proclamar campiones les blaugranes, amb 233.000 espectadors i un 21,9% de quota. 

Entre els més vistos també es troba l'emissió de la gala dels Premis Gaudí del 6 de març, amb una quota del 17,6% i 305.000 espectadors. I el programa especial "Conflicte interior. Ucraïna", que es va emetre el 13 de març, amb 303.000 espectadors, una quota del 13,2% i una valoració qualitativa de 8,7. 

Aquest març també ha destacat l'"APM?" del 14 de març, que amb una quota del 16,1% i 408.000 espectadors se situa en el novè lloc del rànquing. I el "Cuines", amb Marc Ribas i Gessamí Caramés, continua destacant cada migdia. El del 10 de març, en què van preparar capipota amb cigrons, va ser tretzè del mes, amb 401.000 espectadors i un 26% de quota. El "Sense ficció" del dia 22, "La Pilarin", va fer una quota del 15,9%, i  352.000 espectadors. Té una valoració qualitativa de 8,8.   

En el rànquing mensual també destaquen l'"Està passant" del dia 15, amb una quota del 17,2% i 361.000 espectadors. El "30 minuts", amb "Armes en el punt de mira", amb 304.000 espectadors i un 12,8% de quota. El "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, amb el capítol del dia 10, amb 301.000 espectadors i un 20,3% de quota. I també l'"Atrapa'm si pots", amb Llucià Ferrer, que es va emetre el dia 13, amb una quota del 15,1% i 297.000 espectadors.  

A Esport3 va fer rècord de temporada el partit de la Copa de la Reina de futbol entre la Reial Societat i el Barça, que es va jugar el 16 de març i que va fer una quota del 4,8% i el van veure 110.000 espectadors. 

I al Super3, l'"InfoK" del 3 de març va fer el millor resultat de la temporada, amb una quota del 4% i 65.000 espectadors. 

El portal de la CCMA rep 4,4 milions d'usuaris únics, rècord de reproduccions de vídeo de l'últim any, bons resultats digitals d'"Eufòria" i rècord històric per a l'esport3.cat 

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 12,4 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, el rècord dels últims 12 mesos. 

"Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb 168.700 usuaris únics i gairebé 1,3 milions de reproduccions. El "TN cap de setmana" ha estat el segon programa amb més audiència a la carta del mes, amb 125.500 usuaris únics.  

"Eufòria" és el tercer programa amb més reproduccions a la carta del més, amb una xifra de 354.000. Aquest març acumula més de 534.300 reproduccions a Instagram i 354.400 a TikTok. 

El vídeo amb més audiència a la carta del mes és la notícia de la bufetada de Will Smith a la gala dels Premis Oscar, amb 82.300 usuaris únics. La notícia publicada al portal i a l'app del 324 acumulen 205.000 pàgines vistes. I el vídeo amb més reproduccions a la carta del mes ha estat el programa "El foraster" a Sant Martí Vell, amb 95.300 reproduccions. 

L'"InfoK" especial sobre la guerra d'Ucraïna és el cinquè vídeo amb més audiència a la carta del mes, amb 49.700 usuaris únics, i acumula 68.200 reproduccions des de la seva emissió. 

L'emissió més vista en directe per internet ha estat el "TN migdia" del 2 de març, amb 18.300 usuaris únics. 

El portal de la CCMA va tenir 4,5 milions d'usuaris únics. El contingut més vist del portal és el "Minut a minut" del 324 sobre la guerra d'Ucraïna que té un milió de pàgines vistes. Des que es va publicar n'ha tingut 1,4 milions. 

El web esport3.cat ha tingut la millor dada d'audiència digital de la seva història, amb 712.000 usuaris únics. El rècord anterior va ser el maig del 2021, amb 604.700 usuaris únics. 

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 198.000 missatges a Twitter. I "Preguntes freqüents" ha estat el programa més comentat del mes a Twitter, amb 36.700 missatges, seguit d'"Eufòria", amb 27.500 missatges. 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.) 

tv3.cat