Inuncat
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Trump discurs
Manifestació Brussel·les agrària
Avatar
Guardiola
Pedri Barça
Joan Laporta

Barcelona

Un 7% dels exercicis de matemàtiques no són aptes per a daltònics

Un 7% dels exercicis de matemàtiques que es plantegen als nens de P-5, primer i segon de Primària no els poden resoldre els alumnes daltònics. Aquesta és la conclusió d'un estudi de la Universitat Politècnica de Catalunya, que ha analitzat més de 70 llibres de text d'aquests cursos. Els experts de la UPC han demostrat que la utilització dels colors en llibres de text de matemàtiques causa problemes als escolars amb daltonisme, que representen un 8% del total de l'alumnat.

01/10/2010 - 11.24 Actualitzat 01/10/2010 - 12.48

Els experts de la UPC han analitzat l'ús del color als llibres de català, castellà i matemàtiques i han trobat que mentre que en els de llengua no hi ha pràcticament exercicis que necessitin diferenciar els colors, en els de matemàtiques no costa trobar exemples de problemes impossibles de resoldre per a un daltònic.

"Separa pèsols vermells, verds i grocs" és un dels enunciats d'exercicis de matemàtiques amb què Aurora Torrens, directora de l'estudi, ha exemplificat el problema amb què es troben els alumnes daltònics.

La UPC ha contactat amb deu editorials per exemplificar-los el problema. Tres d'aquestes, Santillana, Edebé i Cruïlla, ja s'han compromès a resoldre'l.