Un estudi de la UdG constata la 'invisibilitat' dels nens superdotats per la falta d'eines de detecció del sistema educatiu
Girona.- Una tesi doctoral de la Universitat de Girona sobre la superdotació als centres d'educció infantil i primària de les comarques gironines constata que la detecció d'aquests alumnes és molt reduïda, entre un 0,15 i un 0,31% del total d'alumnes amb necessitats especials, i del 0,02% sobre la població escolar. La confirmació de la 'invisibilitat' d'aquest col·lectiu es deu a una 'insuficiència' de regulació legal, a unes eines de diagnòstic 'febles', a la dispersió documental i a la falta de formació dels professors. El seu autor, Àngel Guirado, proposa l'elaboració d'un protocol de detecció i mesures d'atenció educativa d'aquests alumnes en el model d'escola inclusiva.
15/10/2008 - 15.00 Actualitzat 15/10/2008 - 15.00
Avui és notícia
Cimera a Brussel·les per acordar in extremis un préstec a Ucraïna amb fons russos congelats

Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana
El món fa un gir: l'energia neta ja supera el carbó, segons la revista "Science"