
Una calamarsada fa miques el morro i els vidres frontals d'un avió Palma-Viena
La tripulació del vol OS434 d'Austrian Airlines ha hagut d'activar un codi d'emergència, però l'aeronau ha aterrat sense problemes i els passatgers n'han sortit il·lesos
Redacció
10/06/2024 - 12.04 Actualitzat 10/06/2024 - 12.18
Sense morro i amb els vidres frontals trinxats. Així és com ha aterrat aquest diumenge a la tarda l'avió del vol OS434 entre Palma i Viena després de passar per una zona de calamarsa quan s'acostava a l'aeroport de Schwechat, a la capital austríaca.
L'aeronau d'Austrian Airlines ha pogut aterrar sense problemes, però el pilot ha hagut d'activar un codi d'emergència. Imatges compartides a les xarxes socials testifiquen els danys que ha patit la part davantera de l'Airbus A320:
"La tempesta no es veia al radar"
La tripulació assegura que la forta tempesta de calamarsa els ha agafat per sorpresa perquè no era visible des del radar. No obstant, la intensitat de la precipitació ha arrencat bona part del frontal de l'aeronau i ha deixat al descobert l'antena del radar meteorològic.
La resta de l'avió no ha sofert desperfectes, de manera que el vol ha aterrat a Viena sense dificultats.
Austrian Airlines ha emès un comunicat en què ha confirmat que "tots passatgers n'han sortit il·lesos" i ha fet un balanç dels danys materials:
"En el vol OS434 d'avui de Palma de Mallorca a Viena, un avió Airbus A320 ha patit danys per la calamarsa. L'avió s'ha trobat amb una tempesta quan s'aproximava a Viena que, d'acord amb la tripulació, no es veia al radar meteorològic. Segons les informacions actuals, les dues finestres davanteres de la cabina de l'avió, el morro de l'aeronau i alguns panells han quedat danyats per la calamarsa".
Asseguren que és difícil que el radar detecti el gel, que es pot confondre amb zones de poca pluja.
Avui és notícia
Així va néixer (i morir) a Alzira el controvertit model sanitari publicoprivat de Madrid
Sindicats i ministeri acorden ampliar el permís per dol i crear-ne un per a cures pal·liatives
Iberdrola, Santander i Inditex, les empreses que més paguen als seus màxims directius
Un Sánchez entestat a acabar la legislatura admet errors però diu que no accepta lliçons
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves