
Rubí
Una empresa de Rubí farà el "bicing" de Dinamarca però no obté finançament dels bancs
Una empresa de Rubí es va adjudicar el concurs públic del servei de bicicletes del país escandinau. L'èxit en la licitació, en què han superat els líders mundials del sector, contrasta amb la falta de finançament dels bancs, cosa que els ha obligat a vendre la llicència a una empresa danesa.
Redacció
15/04/2013 - 17.10 Actualitzat 15/04/2013 - 22.47
La falta de finançament ha impedit que una empresa de Rubí pugui fabricar milers de bicicletes per vendre a Dinamarca. Edse Inventiva va dissenyar un model de bicicleta elèctrica que ha guanyat el concurs públic per fer un "bicing" a Dinamarca, però ara cap banc els ha deixat diners per poder fabricar-lo.
Fundada el 2003, l'empresa inicialment es va especialitzar a dissenyar ancoratges per a bicicletes. El 2008 van fer el salt a la fabricació de bicicletes públiques amb la marca Urbike, uns models fabricats amb materials industrials que prioritzen la resistència dels materials.
L'any 2011, aquest model va guanyar a Dinamarca el concurs públic de Copenhaguen, per equipar amb un sistema de bicicletes públiques per a tot el país. Dotades amb una pantalla tàctil, rodes antipunxades i motor elèctric, aquestes bicicletes presenten avantatges importants davant dels sistemes habituals de bicicletes públiques, com ara que pràcticament no necessiten manteniment. "L'altre avantatge és la transmissió, que al no tenir cadena ni plats ni pinyons, anem amb transmissió de Cardan i això gairebé no té manteniment," explica el gerent de la companyia, Edu Sentís.
Fins al 2014, d'aquest model de bicicleta se'n fabricaran 11.000 a Dinamarca. No es faran a Catalunya, perquè l'empresa, tot i haver guanyat el concurs danès, no va trobar cap banc que financés el projecte. Per aquest motiu han hagut de vendre la llicència a una empresa danesa, que serà la que finalment farà el model per al seu país. Aquest estiu, les primeres Urbike, de disseny català, començaran a rodar per Copenhaguen.
Fundada el 2003, l'empresa inicialment es va especialitzar a dissenyar ancoratges per a bicicletes. El 2008 van fer el salt a la fabricació de bicicletes públiques amb la marca Urbike, uns models fabricats amb materials industrials que prioritzen la resistència dels materials.
L'any 2011, aquest model va guanyar a Dinamarca el concurs públic de Copenhaguen, per equipar amb un sistema de bicicletes públiques per a tot el país. Dotades amb una pantalla tàctil, rodes antipunxades i motor elèctric, aquestes bicicletes presenten avantatges importants davant dels sistemes habituals de bicicletes públiques, com ara que pràcticament no necessiten manteniment. "L'altre avantatge és la transmissió, que al no tenir cadena ni plats ni pinyons, anem amb transmissió de Cardan i això gairebé no té manteniment," explica el gerent de la companyia, Edu Sentís.
Fins al 2014, d'aquest model de bicicleta se'n fabricaran 11.000 a Dinamarca. No es faran a Catalunya, perquè l'empresa, tot i haver guanyat el concurs danès, no va trobar cap banc que financés el projecte. Per aquest motiu han hagut de vendre la llicència a una empresa danesa, que serà la que finalment farà el model per al seu país. Aquest estiu, les primeres Urbike, de disseny català, començaran a rodar per Copenhaguen.
Avui és notícia
Sant Esteve passat per aigua amb alertes activades per acumulació de pluja, neu i onatge
El govern espanyol reclama a Feijóo que es mulli sobre Badalona: "Albiol es comporta com un hooligan"
Trump diu que ha atacat Estat Islàmic a Nigèria pels "assassinats de cristians innocents"
Les illes "vacants": metges i mestres no arrelen a les Pitiüses
Un miler de persones es troben sota la pluja al botellot "pijo" del carrer Mandri de Barcelona