Madrid
Zapatero anuncia que privatitzarà la gestió de l'aeroport del Prat
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciat que la gestió dels aeroports de Barcelona i de Madrid-Barajas passarà a mans privades. En la sessió de control al Congrés Zapatero ha concretat que la privatització amb règim de concessió serà del 49%, i no del 30%, com s'havia apuntat fins ara.
01/12/2010 - 09.36 Actualitzat 02/12/2010 - 09.17
La gestió dels aeroports del Prat de Barcelona i de Madrid-Barajas serà privada. El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ho ha anunciat en la sessió de control del Congrés dels Diputats, dins un nou paquet de reformes estructurals per impulsar l'economia que aquest divendres aprovarà el Consell de Ministres.
Zapatero ha anunciat que, a partir del 28 de febrer, l'estat espanyol traurà a concurs la gestió dels 47 aeroports que depenen d'Aena. En aquest paquet hi haurà el Prat i Barajas, els dos aeroports més importants. A aquesta concessió, amb una durada de quaranta anys, hi optarà qualsevol empresa. Tampoc es descarta que les ofertes siguin d'empreses públiques.
La concessió s'adjudicarà a l'oferta més favorable
Això vol dir que es podria atorgar a un govern autonòmic a través d'una empresa pública en el cas de superar la resta d'ofertes. Al marge d'això, els governs autonòmics, els ajuntaments i les cambres de comerç participarien en un Comitè de Participació Aeroportuària, que s'encarregaria de decidir sobre matèries com les rutes, la mobilitat o la planificació urbana.
Amb aquest nou model es privatitzarà Aena, l'ens aeroportuari. El sector privat tindrà accés al 49% del capital. La resta quedarà en mans de l'Estat. El procés privatitzador dels aeroports hauria d'aportar entre 8.000 i 9.000 milions d'euros a les arques de l'Estat, uns recursos molt necessaris en aquests moments. El govern central espera que el procés de privatització dels aeroports estigui enllestit abans del maig del 2012, el final de la legislatura.
Zapatero ha anunciat que, a partir del 28 de febrer, l'estat espanyol traurà a concurs la gestió dels 47 aeroports que depenen d'Aena. En aquest paquet hi haurà el Prat i Barajas, els dos aeroports més importants. A aquesta concessió, amb una durada de quaranta anys, hi optarà qualsevol empresa. Tampoc es descarta que les ofertes siguin d'empreses públiques.
La concessió s'adjudicarà a l'oferta més favorable
Això vol dir que es podria atorgar a un govern autonòmic a través d'una empresa pública en el cas de superar la resta d'ofertes. Al marge d'això, els governs autonòmics, els ajuntaments i les cambres de comerç participarien en un Comitè de Participació Aeroportuària, que s'encarregaria de decidir sobre matèries com les rutes, la mobilitat o la planificació urbana.
Amb aquest nou model es privatitzarà Aena, l'ens aeroportuari. El sector privat tindrà accés al 49% del capital. La resta quedarà en mans de l'Estat. El procés privatitzador dels aeroports hauria d'aportar entre 8.000 i 9.000 milions d'euros a les arques de l'Estat, uns recursos molt necessaris en aquests moments. El govern central espera que el procés de privatització dels aeroports estigui enllestit abans del maig del 2012, el final de la legislatura.
Avui és notícia
Nit de Nadal sota el pont de la C-31 per a una cinquantena dels desnonats del B9 a Badalona
De què són responsables les administracions en el desallotjament del B9? Un marc normatiu "confús"
Alertes per pluges, neu i mala mar: el mal temps marcarà Nadal i Sant Esteve
Detecten un cas de grip aviària a l'Urgell, el primer en una granja de Catalunya des del 2023
Què se sap del brot de grip aviària: origen, riscos i com pot afectar els preus