L'estadi de la Nova Creu Alta, ple a vessar en la visita del Zamora (@CESabadell)

Clausura parcial de la Nova Creu Alta per la invasió de camp contra el Zamora

El jutge únic de l'RFEF desatén la petició dels castellans, que demanaven que se'ls donés el partit i l'eliminatòria per perdudes
Redacció Esport3 Actualitzat

El jutge disciplinari únic de la Reial Federació Espanyola de Futbol per a les competicions no professionals ha decidit clausurar parcialment el camp del Centre d'Esports Sabadell, la Nova Creu Alta, per un partit. És la conseqüència de la invasió de camp que hi va haver en el darrer partit de l'eliminatòria per pujar a 2a Divisió contra el Zamora.

El tercer gol, el de Quadri Liameed, va anar acompanyat d'una invasió de camp massiva. L'afició arlequinada va desfermar tota l'eufòria continguda i va omplir la gespa quan el partit encara no havia acabat. L'àrbitre del matx, fins i tot, va haver d'enviar els 22 futbolistes als vestidors per poder desallotjar el terreny de joc. Minuts després es va poder reprendre el duel amb el triomf i ascens del Sabadell, que encara anotaria un quart gol més per fer realitat el somni de l'ascens.

La sanció es farà efectiva en el debut a la Hypermotion

A priori, aquest tancament s'hauria de fer realitat en el primer partit com a local en la Lliga Hypermotion de la pròxima temporada, la 26-27. Una temporada il·lusionant que suposarà el retorn dels sabadellencs a la divisió de plata del futbol espanyol. Per ara, però, no s'ha concretat quina part de la grada ni tampoc quants seients dels gairebé 12.000 que té la Nova Creu Alta es veuran afectats.

Cal tenir en compte que el jutge únic de l'RFEF ha desatès la denúncia del Zamora. El conjunt castellà demanava que es paralitzés la inscripció del Sabadell a la Lliga Hypermotion i que se li donés el partit per perdut per 0-3. Aquest extrem hauria suposat el seu ascens. Però les seves peticions encara anaven més enllà: tancament de l'estadi, sanció econòmica i deducció de punts de cara a la següent temporada.

Tres multes econòmiques

A banda de la clausura parcial, el comunicat sancionador de l'RFEF també exposa 3 multes més per al combinat vallesenc: multa greu per la invasió de camp, multa per omissió de les mesures de seguretat i multa per incompliment dels deures de l'organització de partits. El president del Centre d'Esports, Pau Morilla-Giner, ja tenia convocada una roda de premsa per a aquest dijous i està previst que també doni la versió oficial del club a aquesta sanció. La sanció econòmica podria superar els 4.000 euros.

La pretemporada arlequinada

El conjunt de Ferran Costa ja té dos partits confirmats de cara a la pretemporada. Jugarà contra l'Espanyol el dia 25 de juliol i contra el Castelló 4 dies després, el dia 29. Al mateix temps, i encara sense data per confirmar, ha de jugar la final de la Copa Catalunya contra el Barça Atlètic. La intenció del Centre d'Esports és la de fer un stage de pretemporada, però, per ara, tampoc hi ha cap data tancada.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut