JP Morgan posarà els diners per a la creació de la Superlliga
- TEMA:
- Superlliga
Un portaveu de JP Morgan ha confirmat les intencions del banc, per mitjà d'un correu electrònic. De moment, no hi ha hagut més aclariments, però suposa el tret de sortida per a l'aventura futbolística que emprenen 12 dels millors clubs europeus. El banc d'inversions nord-americà aportarà 6.000 milions de dòlars, que aniran a parar a la nova European Super League Company, la societat limitada que han creat per dur a terme el projecte.
En un moment en què la Covid-19 ha generat greus pèrdues econòmiques, la injecció anunciada d'un pagament únic avançat, de 3.500 milions d'euros, a repartir, fa difícil negar-se a entrar en aquesta aventura. De negatives n'hi ha hagut 3 (possiblement PSG, Bayern i Borussia Dortmund), però confien convence'ls aviat.
La Superlliga calcula ingressar, pels drets de màrqueting i televisió, al voltant de 4.000 milions d'euros per temporada. Jaume Roures, fundador de Mediapro, posa en dubte que els operadors puguin assolir aquestes xifres.
"Excepte en aquells països on hi ha competitivitat entre dues o tres grans cadenes, els preus han baixat i continuaran baixant. Ni els patrocinadors tenen més diners ni les cadenes de televisió tenen més diners."
La reacció dels mercats no s'ha fet esperar. Les accions dels clubs que cotitzen en borsa s'han disparat. Les de la Juventus, un 11%, i les del Borussia Dortmund, que no hi participa, un 10%.
La Champions va generar l'any passat ingressos per valor de 3.250 milions, dels quals els clubs se'n van repartir un 60%. Amb la nova Superlliga se salten la UEFA com a intermediari i passen a tenir el control absolut de la competició, com ja fan els clubs de les grans lligues professionals als Estats Units, com l'NBA, en bàsquet, o l'NFL, en futbol americà.
- ARXIVAT A:
- Superlliga