La norma del Dakar que permetia a Carlos Sainz seguir en cursa
Carlos Sainz i el català Lucas Cruz tenien opció de reincorporar-se al Ral·li Dakar. L'accident que han patit a l'etapa 9 gairebé acaba amb les aspiracions del madrileny de completar la mítica prova, però el mateix pilot ha demanat a l'helicòpter que l'evacuava a l'hospital que girés cua i tornés al cotxe, que esperava l'assistència al quilòmetre 6. L'objectiu seguia sent arribar a Dammam aquest diumenge, dia 15, i utilitzar un dels "jokers" que ofereix la competició.
Finalment, però, el madrileny no ha tingut més remei que abandonar, tal com ha comunicat aquest dimarts al vespre.
La norma que pot salvar Sainz
Després que l'any 2022 s'inaugurés el Mundial de Rally Raids (W2RC), la FIA ha posat cullerada a la normativa del ral·li més dur del món. Abans, un accident significava gairebé l'abandonament directe de la prova, però ara és diferent: existeixen els comodins.
Un comodí es considera utilitzat quan un cotxe no pot acabar l'etapa del dia de forma òptima. Ja sigui abandonant el recorregut marcat i tornant a l'assistència o sent remolcat per l'equip, els participants poden reincorporar-se l'endemà al Dakar. Per permetre una major competitivitat al Mundial, la FIA atorga dos comodins als inscrits prioritaris del Dakar. O el que és el mateix: els pilots que tinguin llicència plata o superior dins del rànquing FIA. Als no prioritaris -amateurs, principalment-, l'organització els dona tres comodins.
D'aquesta manera, s'asseguren un flux de participants durant tota la prova; així, la lluita per les etapes és més viva i no queda tot dat i beneït per una etapa dura a l'inici del ral·li. Carlos Sainz i Lucas Cruz, en cas de reparar el cotxe, han esgotat els dos comodins disponibles. Una última bala per buscar més victòries d'etapa i demostrar que Audi era ràpid i podia lluitar pel Dakar.