El Barça i la República Democràtica del Congo signen un acord milionari de patrocini
Els esforços del FC Barcelona en la seva recerca de nous ingressos per satisfer les exigències de LaLiga i poder fitxar aquest estiu en base a la regla 1x1, han donat fruit a l'Àfrica. Segons ha comunicat aquest dimecres el Barça a través dels canals oficials, comptarà amb la República Democràtica del Congo com a nou patrocinador.
L'acord per a la promoció turística d'aquest país de 106 milions d'habitants apareixerà finalment a la part posterior de les samarretes d'entrenament de tots els equips professionals del club i esdevindrà Partner Global amb la denominació de "Partner oficial per a l'apoderament en l'esport i la cultura", segons ha comunicat el club.
Tot i que el Barça no ha parlat de xifres, les informacions situen el contracte valorat en 40 milions d'euros per quatre anys. Rafa Yuste ja va confirmar abans de tornar del Japó que estava treballant intensament en l'activació de noves vies d'ingrés que li permetin avançar cap a l'objectiu prioritari: recuperar la regla de l'1:1 i tornar a operar amb normalitat al mercat de fitxatges.
Aquest acord representa un compromís compartit per fomentar el desenvolupament poliesportiu dins de la RDC i, com a part d'aquesta col·laboració, el Club contribuirà a enriquir la formació dels joves esportistes del país mitjançant la transmissió del seu ecosistema de valors, un pilar indiscutible del model i l'estil Barça.
La RDC gaudirà de la presència del Barça gràcies a les Barça Academies, creant i desenvolupant una sèrie d'activitats esportives "destinades als infants de la regió per promoure un desenvolupament estructurat i inclusiu en diverses disciplines clau: futbol, bàsquet, handbol, futbol sala i hoquei patins".
A més, el Barça Innovation Hub (BIHUB) desenvoluparà programes específics per a adults, amb itineraris de formació per a entrenadors que fomentaran el talent i ampliaran els coneixements d'aquests professionals sota la metodologia Barça.
Aquest acord també afectarà el futur Espai Barça, on es crearà la Casa de la RDC a les noves instal·lacions de l'Spotify Camp Nou, que comptarà amb una exposició immersiva "per mostrar la diversitat cultural i la tradició esportiva de la República Democràtica del Congo, amb l'objectiu d'enfortir els llaços amb aquest país de l'Àfrica central".
El Barça, que mantindria els patrocinis principals de Nike i Spotify, no és el primer club europeu esponsoritzat per la RDC. El Milan i el Mònaco ja col·laboren amb un país que, amb aquesta estratègia de marca en el món de l'esport, pretén projectar una millor imatge internacional i més dinàmica, escapant-se del passat colonial i d'espoliació dels seus recursos naturals, i acabar amb les percepcions centrades en els conflictes. Com el que segueix viu a la regió de Kivu del Nord, frontera amb Ruanda, on una milícia controla la capital.