Pau Morilla-Giner: "Hem menjat molta merda, però Sabadell torna a ser al mapa"
El president del Centre d'Esports Sabadell, Pau Morilla-Giner, s'ha enorgullit de l'excel·lent moment esportiu, econòmic i social que travessa el club després del retorn a la Segona Divisió del futbol espanyol. En una roda de premsa de tancament de temporada, el dirigent sabadellenc ha destacat la millora ostensible en xifres com el nombre d'abonats (7.000) o les samarretes venudes (més de 4.000, rècord històric en una temporada), però també s'ha mostrat prudent respecte al creixement del club arlequinat.
"El nivell de deute extern està sota mínims, i és el més baix de tota la Primera Federació juntament amb el de l'Europa. Però el nostre objectiu és ser lliures i no dependre dels accionistes. Volem ser autosuficients i per això hem de generar encara més ingressos, més patrocinis, tenir més socis. Hem de ser més forts."
Amb tot, ha estat una roda de premsa en què, en diferents moments, Morilla-Giner ha pogut treure l'orgull pel doble ascens, que només s'havia donat una altra vegada en la història del Sabadell.
"Fa dos anys, el club estava a la vora de desaparèixer, amb dubtes, ferides i incerteses. Hem menjat merda durant molts anys, però aquest ascens posa aquesta ciutat i el seu equip en el mapa, i genera tretze milions d'euros de valor afegit per a Sabadell. Hem canviat el xip, i ens hem carregat molts relats històrics. Fa uns anys ens preguntàvem com omplir l'estadi i ara ens plantegem si se'ns ha quedat petit. La marca Sabadell no era tan forta des de l'última presència a Primera, l'any 1988."
Pau Morilla-Giner ha volgut exhibir també una imatge de fortalesa davant el mercat de fitxatges i l'interès que puguin haver suscitat alguns dels jugadors arlequinats: "No volem que se'n vagi ningú, però si se n'han d'anar hauran de pagar molt; s'ha acabat això d'anar amb el lliri a la mà." I ha llançat un advertiment respecte als incidents que van embrutar l'ascens.
"Hem d'entendre que tenim més responsabilitat. Volem ser una referència a nivell de valors i hem d'entendre que entrem en una categoria amb unes normes i unes exigències diferents. Les conseqüències d'algunes coses que han passat seran de magnituds exponencialment més importants. Com que tots estimem aquest club, hem d'entendre que aquestes regles del joc seran diferents."
Morilla-Giner també ha anunciat que el Sabadell jugarà les dues primeres jornades del pròxim campionat com a visitant i que la Grada Lino, el gol sud de l'estadi, comptarà amb un nou videomarcador. El marcador anomenat afectuosament "triceratop" es mantindrà al gol nord.