Retorn a casa 909 dies després

El Barça posa fi a l'exili amb una tornada festiva i emotiva a l'Spotify Camp Nou
Agència EFE Actualitzat

909 dies després, l'Spotify Camp Nou ha tornat a obrir les portes per acollir un partit oficial del FC Barcelona, que aquest dissabte s'enfronta a l'Athletic Club en la jornada 13 de LaLiga EA Sports, després de dues temporades i mitja d'exili a Montjuïc.

Les polèmiques i els retards que han caracteritzat les obres de remodelació del coliseu blaugrana han quedat aparcades en una jornada festiva, qualificada d'"històrica" pel president de l'entitat, Joan Laporta, i tractada així per part del club, que ha organitzat una programació especial.

Imatge exterior d'un dels accessos al Camp Nou

Coincidint amb el 148 aniversari del naixement de Hans Gamper, fundador i figura determinant en els inicis del club, l'Spotify Camp Nou ha reobert amb un aforament parcial de 45.401 assistents repartits a les zones del gol sud, lateral i tribuna, lluny encara dels 105.000 seients que el convertiran en l'estadi més gran d'Europa.

 Aquesta connexió entre el present, el futur i el passat s'ha escenificat en el servei d'honor, obra de dos dels socis més antics que han pogut acudir al camp, Juan Canela i Jordi Penas, que també van ser a la inauguració de l'any 1957.

La música, protagonista en una jornada festiva

L'accés a l'estadi s'ha obert a les 14:15 hores, dues hores abans de l'inici del partit, una espera amenitzada per una sessió musical a càrrec del Mon DJ. En els seus canals oficials, el club havia animat els assistents a vestir-se amb els colors blaugranes, i el públic no ha fallat a la crida.
   Uns quinze minuts abans de l'inici del partit, i després de l'escalfament, el grup de Reus Figa Flawas ha interpretat alguns dels seus èxits més populars, i durant el descans s'ha programat l'actuació d'una altra banda referent de la música catalana en l'actualitat, The Tyets.

A la sortida dels jugadors al terreny de joc, el Cor Jove de l'Orfeó Català ha interpretat l'himne del FC Barcelona, acompanyat per un muntatge pirotècnic sincronitzat amb la música. 

A més, els futbolistes del Barça han lluit la inscripció "Tornem a casa", juntament amb la data i el nom de l'estadi, a la part frontal de les samarretes.

Un estadi més accessible i modern

En l'àmbit d'infraestructures esportives, el recinte compta amb un nou túnel de jugadors, a més de vestidors renovats, tant per al primer equip com per al conjunt visitant. A més, el recinte disposa de més accessos, noves vies d'evacuació i més baranes, així com d'un sistema actualitzat de ruixadors i extinció automàtica, mesures que busquen garantir la seguretat i millorar els sistemes d'evacuació.

L'estadi compta amb 129 posicions destinades a persones amb mobilitat reduïda, així com amb nous espais de confort i adequació destinats a millorar l'experiència del públic. En matèria tecnològica, l'estadi inclou a partir d'aquest dissabte nous sistemes d'accés mitjançant pòrtics i ticketing integrat, dissenyats per agilitzar l'operativa en dies de partit i adaptar-se al trànsit i a les necessitats derivades de les obres en curs.

Així mateix, el club i l'Ajuntament de Barcelona han dissenyat un pla de mobilitat específic per als dies de partit que busca potenciar l'accés dels veïns als seus domicilis i l'arribada dels assistents a l'estadi a peu i amb transport públic.

L'aspecte de la grada abans de l'inici del partit

Una barreja de socis i turistes a les grades

També el perfil d'assistents ha estat una mica diferent a l'antic Camp Nou, ja que el club mantindrà en suspens la condició d'abonat (uns 83.000 seients) fins que sigui possible tornar a l'aforament complet, amb unes 105.000 persones.

24.800 socis posseeixen el passi de temporada -21.186 dels quals havien estat abonats en les darreres dues temporades a Montjuïc-, cosa que suposa un 54,6% de l'actual aforament de 45.401 persones, davant del més del 80% que representaven abans de l'inici de les obres.

Per altra banda, l'Spotify Camp Nou no ha comptat encara amb una graderia d'animació, ja que el club va dissoldre l'anterior i pretén impulsar un procés participatiu per generar un nou col·lectiu.

Abans de l'inici del partit, que ha començat amb un retard de 6 minuts, una part del públic ha reclamat el retorn del grup d'animació, que està previst que torni al camp una vegada que s'acabi la fase 1C de les obres i l'aforament sigui de 62.000 persones.

Imatge d'un sector de l'afició del Barça contra l'Athletic 

Sense entrades reservades a l'Athletic, ja que l'estadi encara no compta amb la infraestructura necessària per aïllar l'afició rival, una part important dels bitllets restants han estat adquirits per turistes disposats a pagar uns preus més elevats del que és habitual.

El cost de les entrades oscil·laven entre els 199 i els 589 euros, un 20% més barates per als socis, mentre que les entrades VIP premium es disparaven entre els 950 i els 1.750 euros segons l'experiència.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut